Nyår

Vaknade tidigt imorse till regnsmatter på taket i husvagnen.
Kan inte låta bli att jämföra med förra nyåret då stooora snöflingor
sakta föll mot marken, vackert som ett vykort.
Här är så lugnt på morgonen, nu först börjar folk vakna till,
kanske inte så konstigt eftersom det var fester lite här och där igår kväll.
Stefan och jag tog det lugnt inne i vagnen hela kvällen, hade inte ork
till annat, såg på tv och lyssnade på boken istället.
Har haft några dagars dataledigt eftersom all min tid upptagits
av att lyssna på  ljudboken som jag fick av Stefans syster Ann i födelsedagspresent.
Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson, grymt bra bok som jag kan rekommendera.
Ikväll äter vi 3-rätters middag i vagnen för att sedan gå upp till Dalstugan där det blir
kareoke som Peter (trubaduren) fixat.
För vår del blir det lugnt ikväll också eftersom det är dax att åka hem till Gbg imorgon igen.
Åkte ju hemifrån förra fredagen så vi har varit hemifrån ett tag då vilket betyder att det
är lite att ta reda på innan det så är dax för arbete på tisdagen igen.
Här i Isaberg har vi varit sen i onsdags även om det känns som mycket kortare,
tiden går alltid fort när man är här. Första dygnet sov jag i stort sätt hela tiden,
kände mig totalt slut efter dagarna/nätterna i Gävle.
Bara att konstatera, jag är ingen ungdom längre, pallar inte med partajande flera
kvällar på rad som förr i tiden.
2006 har varit ett bra år i det stora hela, hösten har varit tuff på jobbet men livet
är ju tack o lov inte bara jobb. Nyfiken på hur 2007 ska bli, en del förändringar förväntar
jag mig att det ska bli nu när vi letar nytt boende.
Vilket i sin tur betyder byte av jobb för min del  eftersom vi inte letar hus i Gbg
utan på andra orter runtom istället.
En sak är säker, det känns spännande att se vad som händer framöver...................

Vad äter du/ni ikväll?
I husvagnen äter vi ikväll:
Förrätt, kräftstjärtstoast
Varmrätt, ostgratinerad filé med bulgur
Dessert, glass med ljummen hallonsås

Till sist vill jag önska dig ett riktigt Gott Nytt 2007!!

Kommentarer
Postat av: Malee

Återgäldar visiten... Va god er meny låter! För mig blir det nog nåt enkelt, som hämtad texmex. Lider lite av ris- och thai-mat-trötthet! Gott nytt år - hoppas ni får en toppenkväll!
Kul med boktipset, det är den bok som ligger på tur här hos mig - men i tryckt version.

Postat av: Chrissie

Låter som ni har det riktigt mysigt i Isaberg. Synd med regnet bara.. Idag skiner solen i gbg men igår var det riktigt oväder med regn och blåst större delen av dagen. Karaoke låter riktigt roligt - säger hon som sjunger hellre än bra!
Önskar en riktigt trevlig kväll och gott nytt år. Håller med dig, det skall bli spännande att uppleva 2007 års innehåll! Kram Chrissie

2006-12-31 @ 12:04:49
URL: http://chrissie.blogg.se
Postat av: Micke

Regnade här igår.. blankis idag då det varit minus sen jul. Annars strålande sol från klarblå himmel idag och 2 plusgrader.

Ha det bra ikväll. Gott Nytt 2007.

2006-12-31 @ 13:35:13
URL: http://kludd.se
Postat av: Anna

Hej vännen!

Önskar dig ett trevligt slut på 2006, trots att snön lyser med sin frånvaro :( Och att du får ett underbart 2007!

Till middag blir det: Toast med röra på kesella, räkor, avocado, lättmajonäs, pepparrot och tomat.

varmrätt: Helstekt fläskytterfilé fylld med basilka och vitlöksost från caterdor(?), potatis gratäng och grönsaker

Efterrätt: Triufs gammeldags gräddglass.

GOTT NYTT SLUT! SES NÄSTA ÅR!

2006-12-31 @ 13:45:30
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: Monica

Det blir något gott mamma bjuder på i kväll. Nårsafton är en kväll då jag bara tar det lugt. Förr. då jag jobbade på krogen så var det alltid en häktisk jobbarkväll å jag skulle aldrig orka gå ut på krogen som gäst en sådan kväll *phuuu*

Hoppas några av dina drömmar faller in, Carina.
Ha en trevlig kväll och ett härligt 2007. Vi kommer i alla fall att ses och det ser jag fram emot.

*Nyårskram*

2006-12-31 @ 13:52:20
URL: http://mjsson.com.com
Postat av: leila

hej, ett gott slut och ett gott nytt år önskar jag dig och din familj. Lite avis är jag , jag längtar efter våran husvagn som har sin vintervila. Kram på dig /leila
ps, tack för tipset om bokval.

2006-12-31 @ 14:13:27
URL: http://ladyley.se
Postat av: Anonym

Gott Nytt År.
Kramelikram....och trevlig kväll.

2006-12-31 @ 15:17:46
Postat av: Pia lotta

Vi har ätit oxfile med pommes.. chokladmousse med grädde, kaffe o likör.. så gott rött vin till maten..
Snart ska champangen flöda och det måste den få en sån häringa kväll.. Nytt o prytt ligger det nya året framför oss likt oskrivna blad.. Låt oss hoppas på ett äventyrligt år med massor av behag..
kram o gott Nytt.

2006-12-31 @ 20:58:05
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Inger i kitchen

Vi har ätit soppa med kräftstjärtar, oxfile potatisgratäng mm. Till dessert hemmagjord yoghurtglass med dajmkross. Kl 24.00 var det champange i ösregn med rom- såsfyllda krustader, krutröken var en extrakrydda jag aldrig provat förr. Kl 2.00 var det kaffe med cappochino,eller prinsesstårta till detta spelades Deep Purple;s passandes nog, Smoke on the water (fire in the sky).Det var väldigt fint. Allt detta i Onsala tillsammans med 25 vuxna och ca 20 barn . GOTT NYTT ÅR. Vi ses imorrn på jobbet det blir en lugn start där, kanske kan jag vispa ihop lite blodpudding men bara kanske.

2007-01-01 @ 13:28:07

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback