Kommer aldrig mer igen

Pseudonymen Hans Koppel (Petter Lidbeck) har skrivit en ruskig thriller.
Lidbeck skriver annars barnböcker men när han skriver böcker
för vuxna gör han det under pseudonymen Hans Koppel.
Filmrättigheter lär redan vara sålda till samma produktionsbolag
som gjorde Millennium-filmerna, låter mumma tycker jag!
Frågan är om jag klarar av att se detta på film, att läsa den
här historien är ruskigt men att se den som film, tja!?
Den här boken kunde jag inte lägga ifrån mig,
sträckläst den i stort sätt, spännande från första sidan till sista.

Jag fullständigt älskar den här typen av böcker,
ju råare ju bättre.....undrar vad det säger om mig egentligen :)

Mike Zetterberg bor med sin hustru Ylva och deras dotter i en
villa strax utanför Helsingborg. En fredagskväll kommer inte Ylva hem som
väntat efter jobbet. Först tänker Mike att hon tar ett glas vin med sina j
obbarkompis men när hon fortfarande inte kommit hem nästa
morgon blir Mike förbannad, hon är väl hos den där hon var otrogen
med förra året men kunde väl åtminstone ringa!?

Hela dagen går utan ett ljud från Ylva och så småningom inser
Mike att någonting måste ha hänt henne. När han till slut anmäler
sin hustru försvunnen riktas misstankarna snart mot honom själv.
Vad ingen vet är att Ylva fortfarande är i livet,
och hon befinner sig bara ett stenkast från sitt eget hem.
- adlibris.se -



Betyg 5 av 5!


Kommentarer
Postat av: IKA

Hmm det lät ju onekligen spännande. En psykologisk thriller? Jag gillar deckare men då ska det vara av den psykologiska genren. Likadant med deckarfilmer eller action. Det ger mig ingenting ju blodigare det blir..när jag var yngre gillade jag bloddrypande böcker, tror det har med vart man befinner sig i livet kanske, böcker för olika faser i livet =)



Tack för tipset!

Postat av: Camilla

Oj, ännu en kanonbok alltså. Jag läser ingenting just nu faktiskt. Tragglade med en tråkig bok så länge, att jag inte orkade börja med en ny då jag äntligen var färdig med den trista.

2011-04-05 @ 10:04:51
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Knappas genast in på beställningslistan!!

Tack för tipset, låter som en toppenbok ;-)



2011-04-05 @ 10:12:26
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Tack för boktipset, den där ska jag leta reda på.

2011-04-05 @ 18:56:00
URL: http://madredetres.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback