Ångestattack

Phuuu, sista dygnet har varit ett rent helvete.
Nu vet jag vad ångest är.....på riktigt.
Challe har ju varit med mig sista dagarna och igår em satt
jag och mumsade vindruvor och delade med mig.
Jag bet av halva och Challe fick den andra halvan,
ja så höll vi på ett tag och mumsade.
Skickade ett sms till Malin (matte) att han fått en ny passion, vindruvor.
Malin som jobbade svarade några timmar senare när hon såg sms:et
att det är farligt för hundar att äta vindruvor!
För sent!

Googlade och läser
detta: Endast några få vindruvor eller russin
kan leda till att hunden avlider. Så lite vindruvor som 4,7 gram
per kroppskilo har visat sig kunna vara dödligt.

Charles väger inte många kg och åt ca 10 druvor!!
Vi tog en promenad till Malin jobb när hon slutade och sen
gick jag hem när jag lämnat honom.
Malin hävdade under kvällen att han var precis som vanligt.
Jag har haft en sömnlös natt och att jag gick iväg
till skolan var nog rätt idiotiskt, kunde knappt läsa innantill.
Vid lunchtid efter skolan idag kilade jag upp till dem en snabbis,
kände att jag måste få se med egna ögon att han var okey.
Nu har det gått ett dygn och vi kan andas ut,
han klarade av det, Challe Stålvovve!


(fotot är från i förrgår)

Fortsättninsgvis kommer han inte alla gilla att vara här.
För här hemma kommer inget annat än torrfoder att serveras!

Malin och jag ska iväg på bio ikväll.
Fick biljetter genom CSN-kortet till förhandsvisningen av
Himlen är oskyldigt blå!



Ska bara laga mig lite mat först!


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh hu vad hemskt. Tur det inte hände nåt. Snacka om att du skulle känt dig skyldig. Vår hund som vi hade när jag var liten gillade russin. Fast han åt väl inte mer än 5 st åt gången. Men han var bara en liten dvärgtax så det kanske var farligt för honom det med. Tur vi inte visste det då.

Postat av: soffie

men fy va läskigt,Vad är det i druvor som gör att en hund ej tål det?

Tur att inte han blev dålig,

Ha en trevlig biokväll.

kram

2010-09-30 @ 20:42:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: leila

:) oj vad orolig du måste ha varit. Här hemma är det torrfoder som gäller för hjördis. aldrig nåt annat förutom ett smörgåsrån ibland. hon är ju för rund och får inte gå upp i vikt. Jag tror ju att hjördis inte skulle ha haft de här problemen om inte hennes förra ägare matat henne med fel saker så håll dig till torrfoder du :) vi får stå emot de bedjande ögonen fast det är svårt.



kram på dig

2010-09-30 @ 21:21:19
URL: http://ladyley.se
Postat av: Tina

Men jisses...förstår att du hade ångest och dåligt samvete....men vad vet man.. och skall hålla sig update på allt som är farligt. Tur i oturen då att voffsingen mår prima då. =)

Ha det gott!

Kram

2010-09-30 @ 22:08:58
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: Lisa

Oj. Det visste inte jag! Att choklad inte är bra vet jag men vindruvor....

SKÖNT att det gått bra!

Hoppas du får en vilsam helg utan skolarbete!



Kram!

2010-09-30 @ 22:34:50
URL: http://bidrottningen.bloggagratis.se
Postat av: Annette

Stackars dig! Vilken fruktansvärd upplevelse att vara med om, men vilken tur att det i Challes fall gick bra. Det är väl som med choklad, vet många som ger/gett sina hundar det utan några som helst problem även om man vet att det kan vara jättefarligt. Man lär så något nytt varje dag.

Ha en trevlig helg:)

2010-10-01 @ 06:52:04
Postat av: Heléne

Men fy vad otäckt! Förstår att du hade ångest på riktigt! Tur i alla fall att allting gick bra. Vi hade hund hemma, men det där med druvor har jag aldrig hört. Däremot choklad, det är ju också farligt för hundar. Bra att veta om det där med druvorna i alla fall.

2010-10-01 @ 09:39:29
Postat av: ejmis

Jag förstår att du blev livrädd!!!

Vad är det med vindruvor som gör att hundar inte tål dom?

Skönt att Challe mår bra =)

2010-10-01 @ 14:39:35
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Linnea

kolla in min blogg o skriv din åsikt! :)

2010-10-01 @ 14:49:08
URL: http://barnetsrost.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej Carina

Lider med dig.Elvis käka choklad här i julas hade ingen aning hur mycket han hade fått i sig...så jag vet vilket h-vete du har genomlidit:(som tur e går det faktiskt bra ibland:)kram

2010-10-01 @ 15:25:48
Postat av: Camilla

Nämen?! Det har jag aldrig hört talas om ens! Att choklad inte är bra för hjärtat vet jag, men vindruvor... ?!

Skönt att Challegubben mår bra!

Kram!

2010-10-02 @ 20:16:01
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Cia

Vad jag försöker lära alla kattägare... Ingen jäkla skräpmat till missar... Älskar man dem inte mer än så?



Att man inte älskar sig själv mer och låter bli allt skräp är en annan sak.

2010-10-03 @ 11:14:23
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Helen

Men oj! Det hade jag ingen aning om heller. Hunden här hemma äter inte så mycket grönt men om katten (som käkar lite allt möjligt, t ex druvor) skulle bli serverad så försöker hunden knycka allt han kan. Huvva, inga druvor till djuren mer

2010-10-03 @ 20:55:16
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback