Ett litet snedsprång

Testat en ny författare igen, Denise Rudberg!
Detta är bok nummer ett i en svit romaner i genren
elegant crime, kriminalhistorier i överklassmiljö.
Lät inget vidare tyckte jag men uj så fel jag hade,
detta gillar jag och ser fram emot fler böcker i serien.

En finansman blir mördad utanför sitt hem på Östermalm.
Marianne Jidhoff som är åklagarsekreterare och nybliven änka
övertalas att återvända till sitt arbete.
De vill att hon tillsammans med Thorsten Ehn och
Augustin Madrid ska ta sig an fallet.
Torsten är en erfaren utredare vid rikskriminalen och
Augustin är en helt oerfaren ny polisassistent.    
Utredningen leder dem till en sektliknande värld där bara de som är
beredda att betala dyra pengar får tillträde till.
Kort senare sker fler mord som tycks ha samband.......

Men vilken bra bok, jag vill genast ha fler.
Marianne, Torsten och Augustin kommer även i de följande
böckerna vara huvudpersoner om jag fattat det rätt.



Betyg 4 av 5 möjliga!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Intressant! :)

Kram!

Postat av: Ann Catrine

Sträckläste den, slutade vid 05.30 efter en läsnatt.Betyget jag gav var 4,5..

Vi har ganska lik boksmak ;-)



Kram

2010-11-09 @ 14:38:47
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

P.S

Hon har ju skrivit andra BRA böcker också, kolla bland mina boktips så hittar du några...

2010-11-09 @ 14:39:45
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Stephanie & Sannah (AMPELOS)

hey hey :)

2010-11-09 @ 15:12:13
URL: http://ampelos.se
Postat av: Bella

Har en tid följt med din blogg just tack vare alla böcker du hittar :) det gör mitt egna liv mycket enklare att bara nu gå in i bokhandeln och säga vad jag vill ha. Tack för en trevlig blogg och hälsniningar från Finland.

2010-11-09 @ 20:03:28
URL: http://bellaochvillaalen.blogspot.com
Postat av: Veronica

jag har lyssnat på den och saknar det där gänget i massor. jag vill ha en uppföljning nu!!

//V

2010-11-09 @ 20:46:55
Postat av: Veronica

jag har lyssnat på den och saknar det där gänget i massor. jag vill ha en uppföljning nu!!

//V

2010-11-09 @ 20:48:50

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback