Mannen från bergen

Kjell Erikssons böcker blir bara bättre och bättre!
Mannen från bergen var riktigt bra.
Har ju läst tre böcker av honom under kort tid så det
känns som jag lär känna alla de olika karaktärena mer och mer
vilket säkerligen är en bidragande orsak!

Manuel reser från Mexico till Sverige för att hälsa på sin bror som
sitter i fängelse dömd för knarksmuggling.
Den tredje brodern dog en tragisk död i Tyskland när polisen var efter honom.

Väl i Sverige får Manuel veta att den man som lurat hans bröder driver
en krog i Uppsala, hans namn är Slobodan Andersson.
Plötsligt hittas hans "högra hand" Armas mördad, betyder det
att även Slobodan är i farozonen?
Eva en arbetslös fd postkassörska får jobb som servitris på Slobodans
krog Dakar där konstiga saker händer........



Betyg 4 av 5, det tar sig alltså!


Kommentarer
Postat av: Synnöve

Trodde en stund att han var fra Bergen. (en stad på vestlandet här. Inte så högt upp som Ålesund. INTE så trevlig som Ålesund heller, men nu glömmer vi Bergen!)



Får se om jag finner hans böcker.

Kramen.

Postat av: malin

Jag hålller med, en riktigt bra bok.

Ser fram emot de böcker av kjell Eriksson som jag ännu inte läst :)

2010-05-31 @ 23:17:59
URL: http://pillris.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback