Smörjbestyr m.m.

Min första arbetslösa dag är över, en dag som rusat iväg faktiskt!
Alltså va f-n gör de på AF egentligen?
Nu trampar jag säkerligen många på tårna men jag var och är arg
vilket jag också talade om på plats!
Imorse var jag först där och hade alltså första nummerlappen,
massor med personal som stod i klungor och skrattade/pratade utan
att ens titta om det satt några och väntade på dem.
När jag suttit i drygt 20 minuter tillsammans med många andra utan
att ett enda nummer tryckts fram gick jag fram och frågade om jag
missuppfattat något, är jag på fel ställe el?
Efter lång tid fick jag sen skriva in mig ännu en gång,
behöver jag säga att jag starkt ogillar detta ställe, usch!

Var sen upp till syrrans butik på en fika innan jag sen hämtade
Challe & Sanny för en långpromenad som jag INTE borde ha gjort.
Med värkande knä haltade jag mig hem sista biten innan jag var hemma,
tack o lov känns det bättre nu redan med salvor & piller!

Är väl lika bäst att jag tar och kryper ner i sängen redan nu om jag
ska hinna med alla mina "smörjelser"!
Sitter på sängkanten och smörjer den ena kroppsdelen efter den andra,
olika salvor/krämer till olika kroppsdelar!
En till onda knät, en till ömma axlar, en till torra armbågar, en till hälar osv.
Men nog finns det fler än jag som håller på så här?
Eller är jag ensam om detta smörjande?



Tar sin lilla tid detta :-)


Kommentarer
Postat av: kats

Ja både och... jag smöjer nog inget annat än ansiktet och händer... Blir så torr om händerna i trimmet... Men ansiket...!! antirynk mm mm oj oj... jag är nog expert på rynkcremer fniss fniss jätte nojig.



Allt annat på kroppen får se ut som det gör... knäpp va...fniss

2010-03-17 @ 21:47:12
Postat av: Linda

sånt tar tid.. jag smörjer bus varje kväll med lite dittan och dattan. Själv är jag så lat så jag knappt smörjer mig alls... fast jag borde. Däremot gnuggar jag tänderna noga. först tandborste, sen mellanrumsborste, sen tandtråd och så munskölj.. haha.. det tar också tid.

Postat av: Synnöve

Ser ut som den sista smørjelsen alltså.

Jag använder bara en salva för ansiktet. Har rocasea. En för kroppen, för jag är så torr, en för fötterna som behöver bli mjuka och sköna att gå på....

Jaha, det är den sista smörjelsen här med konstaterar jag kallt....



Förstår din ilska på AF. De tycks tro att man har all tid i världen bara för att man är där. Helt fel....



Men nu är jag nyfiken, vad var det för samtal nu då....

Kramen.

2010-03-17 @ 22:34:31
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Nettan

Jag tycker inte du trampar någon på tårna.

På vår AF är dom också respektlösa och tror man kan sitta hur länge som helst för att sen få gå till deras datorer och själv göra skiten. Helt jäkla otroligt.



Hoppas att du inte har för ont och att det snart går över !



Kramizar

2010-03-17 @ 23:06:51
URL: http://excellentnettnails.blogg.se/
Postat av: Carina

Dem på AF behöver sig en knäpp på näsan. Vilket skitbeteende. Tufft av dig att gå fram och ifrågasätta. Haha



Är värdelös på att smörja mig. Använder Oil of Ulay till ansiktet. Någongång fothelosan till mina hemska fötter som jag så sällan ids mickla med.



Ajajaj.. låter inget vidare med knät.

2010-03-18 @ 06:18:43
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Tina

Det är ju vansinnigt att du skall behöva gå o "lita " på ditt knä så där länge innan du slitit ut det totalt.

Nä hoppas verklingen du får en kortison spruta snabbt.

Och jag förstår när de nu är så vackert är det inte lätt att va stilla, du skulle haft en sparrk att stötta dig på...men då är väl asfalten framme på vissa ställen att de blir o bära den ;)

Ha det gott

Kram!

2010-03-18 @ 06:42:44
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: Eva

Jodå Carina, på mitt gamla jobb smordes det vitt och glatt. Vadå? Jo, det var ett äldreboende, hur så? :D



Jag har väl redan berättat att jag har bett personalen på arbetsförmedlingen att fara åt helvete. AF är bara ytterligare ett sätt att hålla människor utanför arbetslöshetsstatistiken (politik alltså). Personalen där har ett jobb = 1 mindre i statistiken (lönen kommer däremot i grund och botten från skattebetalarna liksom det gör för en arbetslös).



By the way så rekryteras det massor i min kommun nu...hälften av jobben är som rekryterare på AF. Hamstrar i ett hjul? Neeee, jag är inte bitter!

:D

2010-03-18 @ 09:05:37
URL: http://blendamig.wordpress.com/
Postat av: Anna

Ja, inte är det roligt med AF!

Känns skönt att jag numera har en och samma handläggare. Och vi har bra kontakt både telefonvägen och via epost.



Men visst, det är sjukt att dom inte följer kölappssystemet, när dom har ett! Då är det ju lika bra att dom tar bort det.



// Kram

2010-03-18 @ 18:05:24
Postat av: Cia

M är bra på att smörja, jag är dålig och ser ut som en drakhona.



Jo AF suger, Jag tror det finns för att de inte skulle få jobb någon annanstans.

2010-03-18 @ 19:54:49
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: leila

förbenade af......:( jag vet hur det känns. har varit i din situation en gång i tiden. Inge kul alls. Men nu det här med smörja, jag smörjer ansiktet med coops dagcreme coh kroppen med en olivkräm.

2010-03-18 @ 20:14:26
URL: http://ladyley.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback