Värmebölja

Igår visade tempen 33 grader hela långa dagen, kvällen "svala" 30!
Vi var runt till olika badplatser igår för att mötas av skyltar med fullbelagt på!
Riktig värmebölja och jag får dåndimpen mer el mindre,
vinden hjälper inte det minsta, känns mest som någon
riktar en het hårfön mot kroppen.

Väl hemma bestämde vi oss för att gå och äta en 3-rätters middag
eftersom Stefan fyllde år. Bestämde oss för att testa  
Furuviks Brygga som
visade sig vara ett toppenbra val, underbar mat och miljö!

Jag var så lyrisk över all god mat att jag bara fick med desserten på bild.



Vi valde att äta inne för att slippa sitta mitt i solen,
trots att klockan var över 18 så var det drygt 30 grader i skuggan!



Imorse var det lika varmt igen så vi åkte tidigt till Rullsand för att inte
ännu en gång mötas av parkeringsvakter som talar om att det är fullt.
Så här lugnt och skönt kan man ligga om man går åt "fel" håll,
både Stefan och jag somnade en stund på våra solsängar!



Har ikväll varit och vinkat av Stefan vid tåget,
samma förbannat jobbiga känsla igen, separationsångest.
Vet inte hur jag ska jobba bort den riktigt,
hoppas att det känns annorlunda efter semestern då vi får vara
tillsammans under hela 3 veckor vilket vi behöver.
Men först är det jobb i ytterligare 3 veckor som gäller för min del,
lär bli långa veckor i den hettan som verkar kommit för att stanna
hela denna veckan också..........


Kommentarer
Postat av: Nettan

Tänk vad olika man kan vara, JAG ÄLSKAR denna värme!!

Har en vecka kvar att jobba, SEN äntligen är det semester i hela 5 veckor!!! Har aldrig varit ledig så länge någon gång.



Här hade vi jätte tur, tog bilen ner till badet idag och får en p-plats I SKUGGAN!!!



Separationsångest= inte kul, jag tycker du är helt otrolig Carina som klarar av dessa avsked, vecka efter vecka!!!! Du är fantastisk!!!! Som läget är nu så har jag svårt att vara ifrån T de timmar vi är på jobbet ;-)



Hoppas annars att allt är bra med er!



Kramar Nettan

Postat av: Helen

Sköna strandbilder! T om vi här mer norrut har äntligen fått del av den varma sköna sommaren. Vi njuter för fulla muggar.



Separationsångesten är tråkig förstås, förstår och kan känna känslan men du har semestern att längta till så håll ut :-)

2010-07-04 @ 22:29:30
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Linda

avis.. jag vill också har så varmt... här är varmt, men inte lika varmt som ni har. Och ingen sol idag - saknar den..

2010-07-04 @ 23:15:01
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Cia

Jag långdistans är inte optimalt, men du har ju familjen i Gävle... De får ta sitt ansvar och se till att du inte saknar S ;-)

2010-07-04 @ 23:57:01
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: kats

Mkt att läsa igen. :D härliga pratbubblor, de stämde nog in ganska så bra va fniss fniss.



Förstår din separationsångest.... Men se det positivt... NI tycker om varandra och VILL vara med varandra... det finns ju dom som tycker det är skönt när den andra åker bort...



må gott i värmen

2010-07-05 @ 09:02:02
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Jag förstår din ångest, jag skulle ha kännt likadant. Men ni verkar göra det bästa av situationen och verkligen ta vara på de stunder ni har tillsammans :)

Vilket härligt ställe där vid bryggan. Och en fiskmås som poserar fick du med också :)

Kram

2010-07-05 @ 09:37:57
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vad jobbigt både med denna värme och med ert särboliv!

Du får försöka att härda ut nu tills det är dags för 3 veckors semester, då får ni njuta av varandra länge.

Ingen chans för Stefan att få jobb i Gävle?!

Ljuvliga Furuviks brygga, det är verkligen ett smultronställe.

Spännande att höra vart ni hamnar på semestern. :)

Stor kram!

2010-07-05 @ 13:41:45
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, vi hade också riktigt varmt i går. Och jag håller med dig att det blir en aningens lite jobbigt.



Nu blåser det sköna vindar.



// Kram

2010-07-05 @ 16:19:01
Postat av: Micke

Riktigt så varmt är det inte här men det räcker det vi har med. Jag har inga problem hamna i vattnet eller uppe på vattnet som nån bild/film visar :)

2010-07-05 @ 18:42:23
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback