Döden skall du tåla

Eftersom Stefan älskar jo Nesbös böcker och vi brukar ha samma
smak så skulle jag nu ge mig på hans första bok Fladdermusmannen.
Något förvånad efter att ha läst 1/4 av boken utan att ha kommit in
i den så gav jag faktiskt upp, högst ovanligt för att vara jag.

Istället läste jag Karin Fossums Döden skall du tåla!
Detta är den tionde boken om kommisarie Konrad Sejer tydligen,
själv har jag bara läst ett fåtal innan denna.
Har inte varit så där överförtjust i hennes böcker
men denna var bra, riktigt bra till och med.

En mamma går ut i trädgården för att ta in sitt lilla barn som
ligger i vagnen och sover middag när hon hittar barnet i en pöl av blod.
Den första händelsen av en hel rad bisarra händelser på den lilla orten.
Sejer får ett kort med texten Helvetet börjar nu vilket visar sig stämma.



Betyg 3,5 av 5 möjliga


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

och jag gav den en 4:a ;-)

Postat av: Lisa

Men usch vilken hemsk bok! :-/ INGET för mig! Det enda deckarböckerna jag gillar är skrivna av Agatha Christie och Maria Lang. Död och elände visserligen, men på ett "lindrigare" sätt. (Om man nu kan säga så om döden..s)



2010-07-06 @ 20:43:39
URL: http://bidrottningen.bloggagratis.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback