Grönsaksgratänger

Många har frågat om receptet på gratängerna så här kommer det!
Originalet är med broccoli men jag gjorde lite efter vad som
fanns i kylen, bl a en med blomkål/skinka också men på samma sätt.


Gräddas ca 15 minuter i 200 grader!
Till just broccoligratängen hade vi grillat kött men till den med
blomkål/skinka hade vi bara lite sallad, enkelt men gott!



Den tredje ligger kvar i frysen i vagnen,
innehåller broccoli, blomkål, purjolök och lite morötter!
Äter vi till helgen med grillad fläskfilé till!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ser verkligen smarrigt ut! Ska nog prova redan till lunch.

Vad trevligt det låter med vintercamping. När jag var yngre hade pappa husvangnen i Branäs ett år och det var väldigt roligt!



Visst är det ett olivträd på bilden och det värsta är att hon har två lika stora... Massor med oliver blir det på dem varje år och någon gång ska jag prova att lägga in dem.

Kram

Cissi

Postat av: Carina

Mmm.. låter både enkelt och gott! Knycker med mig receptet.

2009-10-06 @ 10:42:41
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Tina

Den skall jag testa. med broccoli..mumsigt Tack du!

2009-10-06 @ 17:06:23
URL: http://tinaz.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback