Fyrvaktaren

Har missat att blogga om Fyrvaktaren av
Camilla Läckberg som jag läste ut häromdagen!
Detta är den 7:e boken om Patrik & Erica men också den bästa
av dem alla tycker jag, vill ha nästa bok i handen NUUU!

Har alltid gillat hennes böcker men fick en extra skön
känsla när vi stod med husvagnen på säsong
i Fjällbacka förra våren. Mysigt när man känner till miljön!

En kvinna flyr i bil med sin lille son i baksätet,
hennes händer som håller ratten är blodiga då
hon kör mot den lilla ön Gråskär utanför Fjällbacka.
Gråskär som i folkmun kallas Gastholmen där de sägs att de döda går igen.

En kort tid senare hittas en man skjuten hemma i sin bostad i Fjällbacka,
Mats Sverin, en omtyckt person som arbetar som ekonom hos kommunen.
Finns det ett samband? Fall för Patrik & Co att ta reda på.

Jag stör mig på en sak, det finns ett stort frågetecken i slutet av boken,
kan det kanske vara så att vi får svaret i nästa bok?
Någon mer än jag som funderar lika?



Sist lämnade jag halvpoäng för första gången,
har kommit på att jag borde sätta betyg mellan 1-10 istället
för 1-5 som nu så istället har jag börjat med ½:or också!

Betyg 4,5 av 5, löv it!


Kommentarer
Postat av: Josan

Hur hinner du läsa så mycket jag har en bok i ett halv år Ha Ha ha det så bra kram

Postat av: soffie

å den ska jag med läsa gillar hennes böcker,

2009-10-22 @ 18:44:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den är superbra. jag har lyssnat på den. började i lite fel ordning. nu har jag även lyssnat på sjöjungfrun, mandeldoft&snöstorm. Lyssnar på en annan med Erika och Patrik nu men kommer inte ihåg vad den heter :) haha kram kram

2009-10-22 @ 20:07:25
Postat av: leila

Den är superbra. jag har lyssnat på den. började i lite fel ordning. nu har jag även lyssnat på sjöjungfrun, mandeldoft&snöstorm. Lyssnar på en annan med Erika och Patrik som heter Tyskungen. De är jättebra. kram kram

2009-10-22 @ 20:10:00
URL: http://ladyley.se
Postat av: Camillas dagar

Jag snigelläser fortfarande min, vill inte att den ska ta slut.

Hm... så den slutar så där som förra boken, så att man vill fortsätta på nästa direkt.

Kram!

2009-10-22 @ 21:21:12
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Nina

Jag håller fortfarande på med "Sjöjungfrun", sträck läste alla avsnitt under sommarsäsongen men kom av mig när vardagen kom ikapp, får nog närpå läsa om hela Sjöjungdrun nu för det har gått alldels för lång tid sen jag la boken ifrån mig ;) Men jag längtat tills jag kan börja läsa Fyrvaktaren :)

Kramen!

2009-10-22 @ 22:18:55
URL: http://mystifix.com/husvagn/wp
Postat av: Åse

Jag håller oxå på att läsa Fyrvaktaren. Jag inte kommit så långt än. Hon skriver bättre och bättre Läckberg tycker jag.

2009-10-23 @ 08:42:13
URL: http://didriksson.wordpress.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback