Den orolige mannen

Har avslutat Orolige mannen av Henning Mankell.
Efter 10 år kommer boken som lär vara den sista i serien om Wallander.
En trött lite sliten Kurt vars hälsa oroar både
honom och dottern Linda, många funderingar om livet,
t ex vad han ska göra efter som pension?

Linda har träffat en man, Hans Von Ecke vars far Håkan Von Ecke
spårlöst försvinner efter en promenad hemma i Sthlm.
Släktskapet gör att Wallander börjar forska i försvinnandet och familjens
Von Eckes liv bakåt i tiden där många hemligheter finns dolda.

En sån mysbok, inga blodiga uppgörelser utan mer en bok om livet
och dess funderingar, en i mitt tycke lite annorlunda Wallanderbok
som jag inte ville skulle ta slut, lite separationsångest från käre Kurt!



Betyg 3,5 av 5

(kunde inte sätta 3 och heller inte 4 så det blev ½ poäng för första gången)


Kommentarer
Postat av: Camillas dagar

Jag har fastnat lite i den boken och lagt den åt sidan, till förmån för nyaste Läckberg - som jag läser sakta med andakt. Den är faktiskt jättebra. :)


Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback