Min frukost

Jag får ofta frågan vad jag äter till frukost nu när jag äter gi-kost!
Jag är och har alltid varit en periodare just när det gäller dagens
första mål, gröt några månader, smoothie några månader osv.
Men nu har jag fastnat för denna!



Fil eller yougurt med massor av kanel (som ökar förbränningen), linfrön,
solrosfrön och det bästa av allt, hackade valnötter som är så gott!
Detta är efter att jag gjort en gi rivstart under 2 veckor,
följde
denna så gott det gick med några små ändringar!

En annan favorit är keso blandat med rivet äpple och en hel del kanel!
Ibland med ett kokt ägg till bara för att mättnadskänslan ska hålla längre.

Just nu är jag inne i en vill-absolut-inte-äta-frukost-period!
Jag som alltid är uppe tidigt på morgonen har de
sista 2 veckorna blivit något av snoozarnas drottning!
I morse  låg jag kvar en hel timme och låtsades att jag inte hörde
den förbannade mobiltelefonens irriterande läte.
Hur resten av morgonen blir med tanke på detta förstår ni,
stressigt till 1000 och det där med aptit är bara att glömma,
den finns helt enkelt inte på morgonen!
Istället har jag en burk som jag tar med till jobbet,
slarvigt till tusen men det ska bli bättring på den punkten!
Frukosten ÄR viktig, jag vet det!


Kommentarer
Postat av: Synne

Godmorgon på dig frun.

Nu blev jag hungrig ju....

Ska nog laga lite frukost. Men först en dusj.



Hoppas det är bra med dig.

Är lite dålig på bloggfronten ännu ett tag. Men känner lusten på väg tillbaka.

Vill ju inte mista kontakten med alla.



Nu får du ha en flott torsdag. Själv ska jag köpa guld. Alltså inte äkta guld, utan mera i pulverform eller hur ska man säga...

Det är dags för SAFFRAN.....

Jag sa ju det är guld...

Kramen Synne.

Postat av: Maria

Mmm! Ser verkligen ut att dofta och smaka gott! Synd bara att min mage inte gillar fil.

Hur trivs du på jobbet då?

Kram M

2009-11-26 @ 11:22:05
URL: http://mariavestman.blogg.se/
Postat av: Malin

Tofflorna är inte bara snygga, utan jättesköna också :)

2009-11-26 @ 17:08:32
Postat av: Tina

Det såg verkligen mumsigt ut denna frulle...men de blev som sagt mycke ägg..ägg åter de 2 veckorna, men nu så är jag oxå dålig på att äta på morgonen...oftast en GI macka o kaffe :(....

Kram/ Tina

2009-11-26 @ 17:52:21
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: jessi

Hej vilken otroligt bra blogg du har måste jag säga.

Kika in på min blogg och komentera lite, skulle bli riktigt glad!!!:D

2009-11-26 @ 18:46:37
URL: http://jessikaevertsson.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Ja du...detta med frulle är en svår nöt att knäcka.... Jag måste få vakna en stund innan jag kan äta.... Alltså äter jag alltid frukost på jobbet... Kanske inte optimalt men går det inte att äta tidigare så går det inte....

Kram på dig

Margaretha

2009-11-26 @ 19:23:58
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm det där ser ju så gott ut,vad har du för yougurt då då kör GI?Går det även med A-Fil?

må gott

2009-11-26 @ 22:57:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: my

Nä jag är ingen frukostmänniska heller, särskilt inte ensam hemma, då kan jag äta på stående fot :)

Ha en go helg kram

2009-11-27 @ 13:44:12
URL: http://myilivet.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback