AIK - IFK Göteborg

Jag tillhör inte den skaran som bloggar historier men nu kan
jag faktiskt inte låta bli, denna landade i min mail idag!

I sportens värld är (nästan) allt möjligt.
En skolfröken startar sitt nya jobb på en skola i Solna.
För att göra ett första gott intryck förklarar hon för klassen att
hon är en AIK-supporter.
Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är det.
Alla utom en liten flicka räcker upp handen.

Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
-Lisa, varför räcker inte du upp handen?
-För att jag inte är en AIK-supporter.

Fröken, fortfarande förundrad frågar:
-Om du inte är en AIK-supporter vad är du då?
-Jag är en IFK Göteborg-supporter och en stolt sådan, svarar Lisa.

Fröken kan inte tro sina öron och frågar:
-Lisa, varför är du en IFK-supporter?
-För att min mamma och pappa är från Göteborg,
och min mamma är en IFK-supporter och min pappa är en IFK-supporter,
därför är jag också en IFK-supporter.

-Jaså, svarar fröken lite irriterad. Det är ingen anledning för dig att vara en
IFK-supporter. Man måste inte tycka som sina föräldrar hela tiden.
Tänk om din mamma hade varit prostituerad,
din pappa varit en knarklangare och din bror en biltjuv, vad hade du varit då?
-Då, svarar Lisa, då hade jag varit en AIK-supporter :-D


Själv är jag patriotisk.......har ju fotboll här i Gävle också!

Kommentarer
Postat av: Carina

Hihi den var bra. Du kan ju göra om den när du drar den för din man och ta brynäs och frölunda :)

Kramen

Postat av: Anna

Hahahahahahaha!



:D



// Kram

2009-11-25 @ 21:15:59
Postat av: Cia

Heheh jag är ju AIKare då... Men jodå jag skrattade och bjöd den vidare till M som är Djurgårdare.

2009-11-25 @ 22:22:22
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Margaretha

Hahahaha...Trots att jag är ganska ointresserad av sport så jag född IFK:are så detta var en RIKTIGT rolig historia.....hahaha...svårt att sluta skratta...

Kram

Margaretha

2009-11-26 @ 19:21:50
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: joacim

Carina. Nu blev jag tårögd, vilken bra start på min dag... Du e bäst och denna historian kommer jag rama in....

2009-11-30 @ 08:08:52
URL: http://www.wehoo.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback