Packa vidare eller?

Stefan väckte mig imorse kl 7 undrades om jag ville ha kaffe,
hör inte till vanligheterna eftersom det så gott som alltid är
jag som är uppe och tassar först av oss två.
Tittade på termometern både en och två ggr eftersom
den visade på -17 grader!!
Känner at jag skulle vilja göra något annat är bara packa
idag men jag vet ju att det måste göras trots allt.
Här hemma känns det mindre och mindre som ett hem nu
och mer och mer som en lagerlokal trist nog!



Såg på regionala nyheterna att 
My Dog pågår just nu inne
i Gbg på svenska mässan som jag blev lite sugen att besöka.
Öka på hundsuget ytterligare några procent :-)

Slutar nog med att jag återigen står böjd över dessa
förbannade flyttlådor till slut ändå!
När jag väl börjar arbeta igen vet jag att det inte blir mycket
gjort på em när jag kommer hem så det är lika bra att passa
på nu när jag är ledig och tiden finns.
Grejen är ju den att jag inte bara packar ner det som finns
i lådor och skåp utan jag rensar samtidigt som ju tar
sin lilla tid, vägrar släpa med sånt som inte används.

Ikväll lägger jag mig tidigt för att gå upp kl 01.00 igen och sen
JVM på tv då Sverige möter Canada i finalen.
Usch jag känner på mig att det kommer bli oliiiidigt spännande,
hoppas på en riktig hockeyrysare igen så jag kan hålla mig vaken :-)


Kommentarer
Postat av: joacim

Småpojkar i rinken... Kan det vara något? Jaja... Jag fattar, du går ju upp för att se matchen...



My Dog hade varit kul gå på... Fast... Man blir ju så helvetiskt sugen på vovve bara.



Har det löst sig 100 med köparna?

Postat av: Pia

-17!!! då har ni värre än oss -14 var det i morse när jag skrapade rutorna på bilen fy fanken vad kallt Lycka till med packandet Men visst e det skönt att få rensat bland allt bra och ha som man har . Vi ställde Wilma på MyDog för 2 år sen Kul grej Med massor av hundar av alla de sorter Ha det gott i kylan

2009-01-05 @ 11:04:20
URL: http://www.dalmatinerna.se
Postat av: Nettan

Hade tänkt både ställa ut hund och gå på My dog, men allt var så dyrt när vi försökte få till det. Ha, ha !

Får hålla mig i mina trakter istället.

Imorgon blir det utställning på Kistamässan för 2 utav mina hundar.



Ha det så kul med packningen.



kram

2009-01-05 @ 11:48:38
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Sussi

Jobbigt att leva bland lådor, men du får tänka på hur skönt det kommer bli när dom är uppackade i ditt nya hem.



Klart man ska ha brynäsmuggar. Dom hejar man ju på. :)

2009-01-05 @ 11:50:37
URL: http://lavica.blogg.se/
Postat av: Therese

Heja Sverige friskt humör. Det är alltså så man gör. Funderar på att göra detsamma. Vill gärna se när hela arenan tystnar då Sverige vinner : )

Ha en bra dag i kylan annars, vi har ungefär samma kyla här, Vänern ligger väl på!

Kram

Therese

2009-01-05 @ 13:10:38
URL: http://leevalivetnu.blogspot.com
Postat av: Anna

ryser Flyttlådor är inte roliga!



Är många lådor som vi har uppe på vindan, sedan jag flyttade hit för 9 år sedan, som jag inte har öppnat än :D



Ha en fin dag!



// Kram

2009-01-05 @ 14:33:49
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Diana

Eller hur rensar man bort en jäkla massa varje gång man flyttar..

Men hur sjutton kommer det sig att man alltid ändå har hur mycket onödigt som helst hemma?

Så är det här i alla fall.

Ändå har vi börjat slänga mycket nu, för varför ha en massa skit i lådor som kanske står där flera år utan att man ens vet vad som är i.

Galet onödigt om man tänker efter.

Borde nog tänka efter lite oftare hahaha!

Trevlig em/kväll!

Kram Di

2009-01-05 @ 15:36:05
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Eva

Åh, vad jag är avundsjuk på dig. Jag älskar att flyttpacka (egentligen är det nog att flytta och att slänga jag älskar mest). Att kolla på svettiga småungar som jagar en leksak är dock inget intresse jag avundas dig...tacka vet jag fotbollsspelare i tajta shorts. :D

2009-01-05 @ 16:53:22
URL: http://blendamig.wordpress.com/
Postat av: Mia

Ja men du vet, det blir roligare sen när du ska packa upp!

Förhoppningsvis...

2009-01-05 @ 19:09:22
URL: http://matmia.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback