Nu vill jag sjunga dig milda sånger

Oj vilken bok, så otroligt bra!
Jag som i stort sätt bara läser svenska deckare var måttligt
intresserad av boken men hade läst så mycket positivt om den
så jag kunde inte låta bli, tack o lov!
Första gången jag gråter av en bok faktiskt, har ofta känt starka
känslor av böcker men denna var speciell på ett sätt som jag tog till mig.

Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson

Boken handlar om en ung kvinna  (Veronika) som hyr en stuga ute på landet
där hon ska skriva en bok.
Mittemot ligger en annan liten stuga där en gammal kvinna vid namn Astrid bor.
De närmar sig varandra och inleder en vänskap



Mitt betyg blir 4 av 5, bra alltså!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Ja, men den var fin den boken. Jag grät också på slutet, men det gör jag emellanåt. :)

Välkommen tillbaka i bloggen, har saknat dig!!!

Förstår att du saknar Axel, usch vad jobbigt!

Kram kram!

Postat av: Carina

Visst är den bra...känns nästan som man själv stått där och tittat över till de gammla damen hus och undrat hur det är med henne.

Läste den i husvagnen i sommrast då vi hade den i Dalarna... passade nog.

2009-02-03 @ 18:31:45
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: malin

Jag håller med dig.

Jag hade inga stora förhoppningar om den boken när jag började läsa den.

Men den är så fin.

Jag grätflra gånger när jag läste den, utan att riktigt förstå vad som igentligen berörde mig så , det är ju en "lågmäld" och stillsam bok.

Jag läster också mycket deckare och de är ju lite nnorlunda...



Kul att du är tillbaka med bloggandet!

2009-02-04 @ 20:44:54

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback