Mig äger ingen

Sen vi flyttade till Gävle för 6 månader sen har det inte blivit mycket tid el
lust till att läsa men nu börjar jag nog så smått landa igen!
Tack vare alla er bloggare så har jag läst om många böcker som jag
noga antecknat i min kalender för framtida läsande.
Sagt och gjort, nu lånade jag det första på bibioteket som jag läste ut igår.

Mig äger ingen av Åsa Linderborg

Åsa skriver om sin uppväxt i 70-talets Västerås med sin pappa Leif.
Pappa som kämpar för att få ihop vardagen och 
med sina egna alkoholproblem.
En tragisk bok men mest av allt en berättelse om kärlek mellan far och dotter,
sällan jag gråter när jag läser böcker men här blev jag berörd, starkt berörd.



Mitt betyg, 3 av 5

Kommentarer
Postat av: Åsa

Lyssnade på den som talbok och nog var den bra. Mycket tänkvärda tankar och känslor.

Postat av: C a m i l l a

Den är en av få böcker som fått 5 av 5 hos mig. ♥ it!

2009-08-06 @ 17:18:40
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: malin

Ja, den boken läste jag för ett tag sedan.

Den är väldigt tänkvärd.

2009-08-06 @ 20:42:33
URL: http://pillris.blogg.se/
Postat av: Ver

har oxå läst den boken,gillade den skarpt.

2009-08-10 @ 12:11:13

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback