Frustrerad till 1000

Usch detta är ju omänskligt!
Ringde till arbetsförmedlingen i tisdags och fick köa för att komma
till deras växel, inte länge alls men håll med om att det är trist.
Sen får jag tala om vad jag har för ärende då jag talar om att
jag vill prata med mig handläggare (som jag aldrig fått träffa).
Blir kopplad och en röst i örat som säger:
- Du står just nu på plats 94 i kön!
Plats 94, herre gud vilken kö......men jag är ju
arbetslös så det kan jag ju gott göra.
Efter lååång tid säger en röst att du är nu på plats 2, äntligen!
Strax därpå hör jag en vanlig ton och jag säger till Stefan att nuuuu är det
äntligen min tur för att i nästa sekund kopplas bort!  Va f-n är detta,
de jävlarna kopplade bort mig efter ca 45 minuter i kön!
Ringer upp och köar till växeln igen och förklarar vad som nyss hänt
varpå de direktkopplar mig till en annan handläggare.
Fick nummer till min som var ledig till och med idag.
Ringde henne imorse och fick veta av en telefonröst att hon är fortsatt
ledig........tänker att de har nog "häcken full" med att hjälpa alla oss
arbetslösa att de säkerligen behöver semester.
Blir istället kopplad till någon annan där samma sak upprepar sig:
- Du är på plats 89 och efter ca 1 timme i kö kopplas jag bort!
Driver de med mig eller vad är det frågan om?

Hur som helst verkar de vara en stor brist på handläggare på af så
ge mig ett jobb där vettja, vilken lösning!
Jag som en förstående arbetslös vet hur det är att sitta i "andra änden"
utan att få prata med någon, jag behövs ju där har jag förstått!

Nu skiter jag i detta för idag, Lena skulle komma upp på en fika
så jag får väl ösa över henne med mitt gnäll för en stund istället.
Vakna upp imorgon och glömma hur arg/ledsen man blir och
göra ett nytt försök att få prata med en människa istället för en
mekanisk telefonröst som är helt värdelöst!
Känner mig frustrerad och maktlös till tusen!


Kommentarer
Postat av: Christina

Fy,din stackare Låter ju inte alls roligt och jag förstår att du blir frustrerad.

Själv tillhör jag den lyckliga skaran som aldrig varit arbetslös,men det har varit på håret ett par gånger när de skärt ner på folk.

Nu har jag varit anställd på samma ställe i 20 år och det lär väl tyvärr bli 20 år till.

Postat av: Monica

Förstår din frustration - jag skulle vara "skogstokig"!! Det verkar vara lika hopplöst att komma fram och få prata med en ansvarig person på både AF & FK. Många som går omkring besvikna och irriterade.



Lycka till nästa gång du försöker.

2009-04-16 @ 11:03:20
URL: http://mjsson.se
Postat av: C a m i l l a

Nää, vad är detta??? Bortkopplad efter en timme i kö... så smidigt liksom! Gaah!

De hade ju anställt en massa handläggare stod det i GD i dag, men det verkar finnas stort behov av flera.

Kram och hoppas fikastunden blir trevlig i dag!

2009-04-16 @ 12:30:58
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Och jaaa, cykla ut och fika när du vill och ta en sightseeing på gatan! Du är så välkommen! Hör av dig lite före bara, så att jag hinner fixa lite fikabröd.

Kram!

2009-04-16 @ 12:47:47
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Cia

URGGG... Ähhh jag vet fan inte vad de gör i alla fall. De kollar att du söker jobb annars drar de in a-kassan. Det är typ det enda jag upplevt att de gör.



Fast jag har faktiskt gått två kurser via AF Första var Webb sen kom IT-krashen ;-)



Sen säljutbildning och då sökte jag det jobb jhag har idag.



Men du ska inte tro att det kom via förslag från dem! Nej jag fick snällt luska som fan för att hitta kurserna och sedan fixa in mig på dem via intervjuer och sedan själv hitta jobb som inte fanns. Men bara för att jag var så bra i telefon fick jag detta jobb t.ex Då slog jag upp i telefonkatalogen och ringde...Väntade inte på någon annons.

2009-04-16 @ 17:24:28
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: julia

Va fan, man blir ju galen! De e helgalet de där...

Kram på dig

2009-04-16 @ 19:40:47
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Anna

Visst blir man sur och irriterad!



Att ha kontakt med af är väl inte det roligaste som finns! Och under denna tid, så hade du kunnat göra något roligare ist!



Fy va botten!!!



// KRAM

2009-04-16 @ 21:45:01
URL: http://annalundberg.org
Postat av: MariaV

Jag känner igen mig! Att vara arbetslös är lika med värdelös känns det som efter alla "NEJ" från sökta jobb. Ha en skön helg//Kram MariaV

2009-04-18 @ 15:03:33
URL: http://mariavestman.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback