Arg & ledsen....oförstående

Jepp, så många känslor men jag hittar inte riktigt orden.
Fick brev från akassan förra veckan att jag inte kan/får jobba hur
mycket som helst på timmar som jag gör nu.....va?
Trodde knappt det var sant så jag försökte få tag i dem i fredags
utan resultat men i måndags lyckades jag.
75 deltidsdagar som jag kan göra sen ska jag tacka
nej till ev vikariat, tror knappt det är sant.
Det är ju min möjlighet att "marknadsföra" mig själv, att vara ute
på olika ställen och vikariera, har alltså en begränsad tid på mig.
När jag sen avverkat de 75 dagarna ska jag tacka nej och ligga
hemma och vifta på tårna hela dagar.....okey då, söka jobb också
naturligtvis, jobb som inte finns att söka.
Nää fyy f-n vad jag känner mig besviken, arg ,
ledsen och mest av allt oförstående......förvånad.
Trodde ju att det var bra om jag får jobba så mycket som möjligt.
Alltför svårt att förklara i ord här man jag tror att det
är fler av er som hört talas om detta, inte minst i media.
Har ju flera veckor bokade framöver så vi får väl se hur det går?

Jag måste ha ett jobb och det snabbt!

Kommentarer
Postat av: veronica

nej men jobba får du inte göra...detta är ett uruselt system. Precis som du säger det är ju en chans att marknadsföra sig. Jag gick arbetslös ett litet tag men jobbade på inringning, då ville af att jag skulle gå en datakurs. Ok sa jag, men det är väl ok att jag går ifrån o jobbar om de ringer efter mig. Men så fel jag hade fick till svar att jag skulle bestämma mig om jag var arbetslös eller inte......idioter precis som jag valt själv att gå å dra mellan två jobb.



lycka till, du får säkert ett jobb snart!

2009-04-01 @ 20:23:50
Postat av: Cia

Ja M fick inte testa att jobba för att se om huvudet skulle klara det. I alla fall inte på eget bevåg...det skulle minsann komma från dem. Helt galen karusell. Ja nu är han ju inte sjuk längre enligt dem trots att läkarna inte vet hur de ska bota honom eller ens vad han har mer än att det kanske beror på Borelia.



Ja ja... konstigt är det.

Postat av: ejmis

Vad är det för konstigt och urkorkat system!!??

Bland det värsta jag hört!!!

2009-04-01 @ 21:17:19
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja visst är det sjukt! Men tydligen är det bara inom läraryrket och barnomsorgen som det är så.



A- Kassan borde ju ist vara tacksam över att man får jobba och att man faktiskt anstränger sig för att få jobb!



Skickar en varm kram!



// KRAM

2009-04-01 @ 22:10:43
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Eva

Jag är också deltagare i "det där jävla systemet". Jag höll på att bli galen på arbetsförmedlingen så jag bad dem helt sonika att skriva ut mig så jag slapp ha något mer med dem att göra...tyvärr får jag nog snart krypa till korset då det är dåligt med tim-vik i april och maj (måste börja plocka a-kassa). Åh, vad jag hatar att inte ha en fast anställning!!

2009-04-01 @ 22:55:29
URL: http://blendamig.wordpress.com/
Postat av: julia

Dom slutar aldrig att förvåna, tyvärr. Tragiskt hur deras system är upplagt.

2009-04-02 @ 00:20:56
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

HERREGUD! Man blir ju förvånad... och arg! Helt sjukt! Myndigheter... grr!

2009-04-02 @ 08:28:27
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Åse

Nä fy f-n vad upprörd jag är!! Det är väl bättre att man är ute och arbetar istället för att ligga hemma och pilla sig i naveln!



Jag hoppas verkligen att du får jobb snart för så här kan man ju inte ha det!



Kram

2009-04-02 @ 08:29:17
URL: http://didriksson.wordpress.com
Postat av: Monica

Ja du det där är inte klokt. Vi pratade om det då min väninna var här - hon är arbetslös. Jag trodde hon skämtade först.



Hur tänker dom!!!



Hoppas du får dej ett jobb snart så du slipper A-kassan helt.

2009-04-02 @ 09:33:19
URL: http://mjsson.se
Postat av: Mia

Jaaa, så har det blivit! Det är för jäkligt!

2009-04-05 @ 16:56:09
URL: http://matmia.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback