Sjuk igen

Den hår gången kan jag inte skylla på tidsbrist att jag
inte bloggat, den här gången är jag sjuk igen!
Förstår verkligen inte alls varför det blir så här gång på gång.
Jobbar visserligen med barn men någon gång borde jag ju bli inum
mot alla dessa baciller tycker jag.
Eller är det så att jag har ett ovanligt dåligt imunförsvar....tankar
som jag har just nu med all rätt.
Jobbade i måndags med ett apt möte efter det men på tisdag morgon
gick det inte längre så sen dess har jag varit hemma sängliggandes.

Sen i tisdags har jag läst ut Läckbergs Tyskungen och den
första av Mari Jungstedt för mig, Den du inte ser som verkligen
var toppenbra och lättläst så nu har jag plockat fram den som
kommer efter för att börja på idag, I denna stilla natt!
Har alla står här hemma i bokhyllan och såg nu att i juni kommer
en till av henne, Den mörka ängeln heter den!
Maris böcker som utspelar sig på Gotland får mig verkligen att
vilja åka dit för första gången, jo jag tillhör det lilla skaran
som faktiskt aldrig varit där någon gång.
Visby verkar ha en spännande historia som jag fullständigt missat.

image1059

Hur som helst så är jag helt inställd på att arbeta imorgon
eftersom jag har min långfredag då som jag inte vill att
någon annan ska behöva ta för att jag är borta.
Var åttonde fredag jobbar vi extratimmar tillsammans med
någon av färäldrarna då det är 3 av personalen som är fredagslediga.
Och imorgon är det min tur igen vilket betyder att jag jobbar
frän 7.00 till 17.00 ungefär eller så länge behovet finns rättare sagt.

Så jag är kvar även om det blir långt mellan inläggen,
har knappt haft datorn på för ovanlighetens skull!

Nu ska jag börja på nästa bok, in i böckernas underbara värld igen :-)

Kommentarer
Postat av: Mia

Bara du inte börjar för tidigt! :/
Mamma Mia är orolig, vet du...
Du är inte ensam om att aldrig varit på Gotland, det har inte jag heller, så jag sällar mig till skaran *L*
Vet du vad? Alldeles nyss ringde det en kvinna som ville titta på lotten, håll alla tummar du har!

2008-05-15 @ 10:06:48
Postat av: Camilla

Oj, vad kul med ny Jungstedt i juni! Längtar!!! :) Då kanske man får läsa om hennes Gotlandsmiljö då vi faktiskt är på Gotland. :)

Mindre kul att du är sjuk... du har nog mycket baciller att ta emot nu ett tag, innan du blir resistent mot det mesta.

Ja, Kalle bor kvar och närmast lokalen åt ditt gamla håll bor snickare Andersson.

Kram!

Postat av: Britt-Marie/Malee

Nämen, krya på dig IGEN! Tur det finns böcker!

2008-05-15 @ 10:59:29
URL: http://gingmalee.blogspot.com
Postat av: ejmis

Krya på dig!!

2008-05-15 @ 18:44:50
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Cia

Jag kan inte en skylla på dagisbarn... lika fullt är jag hellt igentäppt med gult segt snor. Känner mig råseg och ögonen är tunga.. kroppen öm... Fast jag har tvingat mig till jobbet hela veckan i alla fall.



Hoppas jag inte smittat någon.

2008-05-15 @ 18:48:28
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: carina

Skaran växer...jag har inte heller varit till Gotland ...men skulle vilja väldigt gärna.

Sjuk igen...stackare orkar inte ens med bloggen...har varit lite fundersam om du släppt oss riktig här ;)

Krya på dig!

2008-05-15 @ 23:14:39
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback