Regnsöndag

Grattis till Nordman, så glad jag blev att de gick till finalen,
snuvade självaste Carola på en plats i globen :-) Inte illa!
Göran & Wille var hos oss och tittade på andra chansen,
hur vi än tippade så blev det tvärt emot vad vi trodde hela tiden.
Trodde ju verkligen inte att Nordman skulle slå ut Androla t ex!

Planterade så lämpligt blommor ute på trappan igår, slängt de gamla
fula ljungen som en gång i tiden även de var vackra.

image964

Istället för att tvätta fönster på övervåningen valde jag att röja
i husvagnen så där riktigt, under dubbelsängen och soffor,
ja alla sådana utrymmen som man inte gör så ofta.
Och naturligtvis putsade jag alla fönster,
som ni ser har jag bra utsikt till grannen inne från vagnen :-)
Nää jag vill inte ha någon av de som var här igår till grannar,
jag vill ha kvar de som är helst av allt
Var säkert ingen fel på gårdagens spekulanter, "felet" sitter nog mer hos
mig som inte vill att de som bor där nu ska flytta........

image965

Angående trappan så lär jag inte behöva välja färg nu fick jag veta
av Stefan, limmet sitter som sjutton tydligen, 3 steg tog hela dagen igår :-(
Använder både värmepistol, skrapa och slipmaskin, massor med jobb alltså.
Men här kan ni se färgen som en gång i tiden var, ungefär den är det
jag vill ha, lite grågrön skulle man kunna säga att den är.
Överraskning också, Stefan ropade att jag skulle komma och titta under
laminatgolvet som är i hallen uppe vid trappan,
ett fint trägolv har de gömt där under!!
Detta betyder ännu mer jobb för oss eftersom vi kommer slita bort det
nya golvet och ta fram det gamla fina som finns där under,
älskar sådana överraskningar!!

image966

Regnet som började igår kväll håller i sig, regnar och ruskar som aldrig förr!
Dagen kommer att ägnas åt shopping för vår del, blir nog en tur till
Allum och Backaplan idag för lite ekipering!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag tyckte nästan lite synd om Carola och Andreas...

2008-03-09 @ 11:13:09
Postat av: Margaretha

En sån skatt ni hittade.....det gör väl inget att det blir lite mer jobb..Jag älskar gamla trägolv.
Grågrön trappa låter snyggt tycker jag.
Se till att njuta lite av regnsöndag också .(då e det tillåtet att slappa lite)
Kram
Margaretha

Postat av: synne

Du gillade inte de eventullet nya grannarna....
Hmm, det lät inte bra.
Men det brukar som regel att lösa sig så tat lugnt.
Det regnar här med. Men vi har 6 plusgrader just nu så det är ialla fall varmt. Här är det lite tidigt med blommor på trappan än, men snart så. Skönt att scrola INTE gick vidare.... en mera falsk person får man leta efter.....Jag gillar henne inte.
Kramis Synne :D

2008-03-09 @ 11:58:35
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Carina

Man vet vad man har men inte vad man får.
Stämmer nog, men man ska nog ge tid innan man dömmer också ;)
Trappen ser ut att vara ett evighets göra :/
Kämpa på.

2008-03-09 @ 13:03:08
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Cissi

Visst är det roligt med överaskningar! Helt klart innebär det mer jobb men det är så fint med gamla trägolv så det är värt arbetet.
Hoppas du hittar något att shoppa idag!
Kram

2008-03-09 @ 13:19:58
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Micke

Jag sa ju sånt där skulle sitta fast! Man har använt sig av kontaktlim i trappor alla världens tider och det sitter fast!

Hoppas det blir bra till slut iaf.

2008-03-09 @ 14:25:41
URL: http://kludd.se
Postat av: joacim

Hihi, jag valde Sisjön idag och MediaMarkt. Som den där tysken Antoanne puffar för.
Hur gick det med visningen? Fick du någon input av spekulanterna?

2008-03-09 @ 14:47:52
URL: http://www.wehoo.se
Postat av: Mia

Kan du inte tvinga dina grannar att stanna?? ;-)
Oj, vad du har donat o grejat...det lät lite jobbigt med trappan men det är säkert värt allt besvär när det är klart...Lycka till!

2008-03-09 @ 16:32:39
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Den klockan kostade idag på Jysk 50:-, sanslöst! Jag har en turkos som hänger i mitt kök, den köpte jag på Åhlens för ett år sen och betalade 125:-. Men jag gillar modellen, vi hade sån hemma när jag var liten *L*

2008-03-09 @ 18:01:09
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Marie

Vad duktig och energisk du är! Idag var det verkligen shoppingväder, jag hade mer än gärna shoppat hela helgen...;-)).

2008-03-09 @ 18:24:09
Postat av: Camilla

Jaaa, jag blev också superglad då Nordman vann! Heja Gävle! :) Deras låt och framträdande var så mycket bättre än Androla, de var värda att gå vidare.
Mysigt med vårblommor på trappen, det kanske är tid att fixa det snart här i norr också.
Kramelikram!

2008-03-09 @ 18:37:28
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja du, en sån trappa har en annan med slitit sig blå med men snyggt blir det när allt är klart :)
Vi har med städat husvagnen i helgen och tömt/tagit hem saker, jisses vad man släpar med sig saker, dock kunde jag konstatera att vi använt så gott som allt :) Så inget onödigt har vi dragit med upp :)
Nu ska jag landa i soffan här hemma.
Önskar er en fortsatt trevlig kväll!
Kramens

2008-03-09 @ 20:45:05
URL: http://www.mystifix.com/husvagn/wp/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback