Köttfärssås

Har gjort en del rätter från Matplatsen som har många bra recept,
bl a den här köttfärssåsen som mer är som en boulognese.
Att mixa med stavmixern som man gör här är något jag
kommer göra i fortsättningen också, blir riktigt smaskigt.

500 g nötfärs
1 stor gul lök
500 g passerade tomater
2 vitlöksklyftor
salt & peppar
1 msk socker
3 mks chilisås
2-3 tsk worshestersås
5 dl vatten
1 köttbuljongtärning
maizena redning

Stek köttfärsen och hackad lök.
Häll detta i en gryta och häll på tomaterna & chilisåsen.
Pressa i vitlöken och krydda med salt, peppar, socker och worchestersås.
Späd med ca 5 dl vatten..
Låt koka ungefär 30 min och mixa med stavmixern som du tycker är lagom.
Red sedan av såsen med maizena innan den serveras.
Godast är det med vanlig hederlig spagetti men när fotot togs hade
vi någon annan sort ser jag!




På bilden serverat med hyvlad parmesan och råkostsallad.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, hon har många smarriga recpet Vickan!



/ KRAMISAR

Postat av: Margaretha

Värsta matbloggen ju !!!!!

Kanon bra med nya smaskiga recept..... Det är jättebra att ha en dag när påhittigheten tryter...och det gör det ju ofta....

Kram

Margaretha

2008-12-05 @ 17:50:53
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: leila

wow vad du har mycket smarrig här, blir skitahungring ju.......:) jag ska testa ett av kycklingrecepten. tackar för tipsen. kramis leila

2008-12-05 @ 18:53:19
URL: http://ladyley.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback