Utmanad om mitt bloggande

Eva har utmanat mig om mitt bloggande så då "kör" vi väl då!

Hur länge har du bloggat?
~Lite osäker men jag tror att jag började hösten -05!


Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan
du själv började blogga?
~Samma som nu, hade läst en hel del olika innan jag själv började.

Lite typ en dagbok, i alla fall är det de som jag gillar mest att läsa.

Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
~Va.......förälskad i......tyvärr, förälskar mig sällan (aldrig) i bloggar,
intressanta däremot kan jag tycka att en del är!


Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i
efterhand läser dem?
~Ops, ingen aning om vad där stod, antagligen gnällde jag väl
som så ofta annars!

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
~Usch, vågar inte räkna men nog är det säkert 25 stycken,
bloggkoll hjälper mig att hålla kollen på alla!


Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många
är ämnesbloggar (t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
~Mest vanliga dagboksbloggar men också en del om inredning som
inspirerar mig en hel del.


Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig,
vars blogg du tycker om.
~Magnus Uggla som tyvärr har slutat blogga


Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig,
vars blogg du tycker om.
~Nää den kan jag inte svara på, hoppar den lite fräckt så bara!


Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Nämen usch du menar på allvar att jag ska fråga det,
kommer inte på frågan!
Tänk om han (Stefan) tar ton och kräver att jag ska SLUTA!!!
Men den chansen vågar jag ju inte ta förstår du väl.......


Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
~Ingen aning, de som känner mig irl kan ju svara här i kommentaren!


Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg,
eller tänjs den gränsen hela tiden?
~Klart att jag har en gräns även om den går att tänja på en del.
Skriver aldrig om sånt som skulle såra eller göra någon jag känner ledsen.
Naturligtvis finns det mycket annat som jag behåller för mig själv,
skulle ni en dag läsa om vårat sexliv eller möjligen andras (?!) får ni säga till
för då har jag garanterat gått över mina gränser!


Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
~Tjata, jag har ju gjort det, här ovanför!!


I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
~Bekräftelse av vad......min existens eller?
Bekräftelse möjligen på så sätt att det är roligt att få respons i
form av kommentarer.


Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
~Näää, för att lära känna en person så måste jag träffa personen,
se kroppsspråket och höra röster.
Sen är ju en del mer utlämnade än andra såklart vilket gör att man får
lite mer inblick i den personens liv.


Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
~Nix inte ännu i alla fall.
Däremot känner jag "utmanaren" i verkliga livet och jag lovar att
du ska få tillbaka Eva!!! :-)


Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
~Ja om någon är alltför utlämnande, kanske lämnar ut telenummer
adresser och liknande.


Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om
dig i kommentarer  eller i andra bloggar?
~Klarat mig tack o lov!


Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
~Neehej det har jag då inte gjort!


Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
~Ser inte några, skulle jag hitta några så skulle jag nog överväga att sluta.


Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall:
Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
~Ingen aning, så länge det är roligt fortsätter jag skriva.


Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,
eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
~Tror säkert att bloggarna kommer att kunna påverka vår kultur i framtiden.


Avslutningsvis 1 : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande
har betytt för dig?
~Betytt, ops det var då svårt att svara på........om jag svarar inget
speciellt får ni väl dåndimpen på mig :-)


Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet
har betytt för dig?
~En inblick i så otroligt många gulliga personers liv och åsikter som är superroligt.
Jag har fått en hel drös med nätvänner som ju är superskoj :-)


Pjuhhh, färdig!
Utmanar......DIG, ja just precis DIG utmanar jag!


Kommentarer
Postat av: synne

Har sett den på flera ställen. Ska försöka göra den.
Hoppas annars att du mår bra.
kram Synne :D

Postat av: syrran

Nog tycker jag att det låter som du i bloggen.
Tack så mycket för sängkläderna dom ligger i sängen nu o tack för handukarna .

2008-04-07 @ 20:07:26
URL: http://blomlotta.blogg.se
Postat av: joacim

oj att du orkade med alla dessa frågor...
Jag viker ner mig direkt. Hejja Brynäs!

2008-04-07 @ 20:43:10
URL: http://www.wehoo.se
Postat av: Eva

Vadå? Jag? Igen? Vadå?
;)

Jag tycker absolut att Du är dig själv. Ibland säger jag till Majk (ja, han läser också) att jag kan höra din röst då jag läser. Skumt men coolt!

2008-04-07 @ 21:51:38
URL: http://blendamig.wordpress.com/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback