Söndagsgöra

Hade precis vaknat imorse när det knackade på dörren och Markus
kom förbi på en frukost på väg hem till Norge!
Han hade nya husbilen med sig som verkligen är jättefin,
en stor sittgrupp för minst 8-9 pers vilket är ovanligt för
att vara en husbil.
Men så hade han ju köpt den för att kunna knö in massor med
folk på våra husvagnsforumträffar sa han :-)
Sen kom Göran/Helen och våra grannarna som alla också är medlemmar
forumet så det blev en liten miniträff här hemma på fm!

Markus hade så vackra vaniljfärgade tulpaner med till oss när han
kom imorse, aldrig sett den färgen innan!

image1035

Skrattade gott när vi satt och åt frukosten när de så lämpligt lagt dagens
promenadbingo utanför vårat hus som just nu ser
ut som en rivningstomt minst sagt!
Tydligen är folk mer lättroade än jag någonsinn trott upptäckte jag när de
stannade till och skrattande pekade på vår tomt.......vänta ni bara,
det BLIR fint med tiden!

Nu ska jag gå ut och fortsätta skura bort sånt.....grönt som är nästan
överallt ute, äsch vad heter det? Alger kanske.......eller något slags mögel?
Går bort med super10 i alla fall på de ytor som jag redan skrubbat!
Plocka fram (som i och för sig stått ute hela vintern) trädgårdsmöblerna på
altanen som är rengjorda och fräscha igen
Ännu en sån här "nyttighetsdag" som vi får massor gjort, både
inne och ute, allt detta för att med gott samvete kunna åka till 
Fjällbacka på fredag igen :-)

Kommentarer
Postat av: Mia

Nämen, inte tror jag väl att de skrattar??? Men på dom bara, det blir ju bästa trädgården sen! ;-)
Gulligt att komma med tulpaner, snygg färg också *L*

Postat av: Mia

Menar du att häcken var 180 cm hög!? Ja, då var det nog på tiden att det hände nåt med den! *L*
Kulor i grenen, du är ju för tokig, men sant är det förstås...även om det inte är jul... ;-))

2008-04-13 @ 17:06:22
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Tänk vilken lång näsa dom får stå med sen när er trädgård är den vackraste av alla! =)

2008-04-13 @ 17:20:01
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Magnolia kan jag bara drömma om! Förbaskat att det ska finnas mördarsniglar...vi ska gå på snigeljakt på kolonin, alla ska hjälpas åt! Hehe, då ska dom få, dom små liven!

2008-04-13 @ 17:30:59
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Camilla

Oj, vilka vackra tulpaner.
Gissa om jag fick hjärnsläpp i fredags när jag var in på ICA Maxi och skulle ta med den vanliga tulpanbuketten och ser att det är sluuut med tulpaner för den här säsongen... snyft! Vad ska man nu ha på köksbordet? Får köpa någon snittblomma, typ gerbera i stället nu.
Njut av dina vackra vaniljtulpaner! :)
Vilken mysig och social dag ni haft, själv har man mest suttit här och ugglat framför datorn på jobbet.
Jag ska också läsa om Stieg tänkte jag, kanske på semestern. Man kommer nog att se allt med lite andra ögon - när man vet hur de slutar och så...
Kram, kram!

2008-04-13 @ 17:40:40
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: solgudinna

Fina tulpaner. Javisst ja forumet har jag glömt.
Det var ett tag sedan jag tittade in där.
Ha det gott.

2008-04-13 @ 20:14:22
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Ulla

Vilken mysig söndagsförmiddag ni verkade ha haft. Visst är det trevligt när vänner kommer förbi utan att alltid ringa först. Spontana besök görs alldeles för sällan.

2008-04-14 @ 19:26:04
URL: http://www.ulla67.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback