Mormors gamla skåp

Det här gamla skåpet har jag fått av mormor när de plockade
ur sommarstugan, har haft det i minst 15 år nu.
När jag fick det var det gråmålat på utsidan och orange inuti.
Har använt det både som bokskåp och vitrin, användbart
till mycket alltså.
Tyckte att det behövde sig en liten uppfräschning så fram
med målarburkar och maskeringstejp!
image424

Och VIPS så är det vitt i stället för avlutat!!
image425
Känner mig nöjd med resultatet även om jag var väldigt
osäker när jag började tänka det i vitt.
En ny knopp fick det också istället för den mässingring
som satt där innan.
Nu lär det dröja innan vi rustar något mer här hemma på ett
tag, känner att det blivit lite för mycket projekt på en och samma
gång den sista tiden, nu är här beboeligt vilket känns skönt!
Nu ska jag gå ner och plocka lite, får ju besök från Gävle
idag på em, dra ett varv med dammsugaren behövs iallafall.

Kommentarer
Postat av: Micke

Blev tjusigt det där.
Brynäs.. har de nått lag att komma med i år?

Postat av: Monica

Jätte snyggt - visst är det kul att piffa till de möbler man redan har - lite annan fär å det blir som nytt!
Det där var ett väldigt användbart skåp.
Kram

2007-09-06 @ 22:24:06
URL: http://mjsson.com/blogg

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback