Vårt Kastanjeträd

Ajajaj, min kropp värker mer än vanligt idag.
Har de sista veckorna haft värk i så gott som alla leder i hela kroppen
men idag är det värre än "vanligt".
Var ute på tomten igår och städade upp efter vårt kastanjeträd
vilket jag får lida för idag!
Stefan hade på förslag när vi flyttade in att vi skulle ta bort den för
han vill ha den platsen till husvagnen istället, svaret han fick var: NEJ!
Vilket jag nästan ångrar nu.......
image560      image562
13 säckar med kastanjer och löv krattade jag ihop igår och
ändå sitter nästan alla löven kvar!!!
Ta bort den helt vill jag då inte men kanske minska ner den,
behöver jag säga att den kommer att reduceras rejält till våren?
Nu återstår att köra bort alla säckar, men det tar vi troligtvis
nästa vecka eftersom vårt projekt "tomtröjning" fortsätter i helgen!

Nu ska jag göra ett nytt försök att få till en kaka som förhoppningsvis
går att ta med till Stefans morfar som idag fyller 91 år!
Jag undrar starkt varför jag envisas med att baka själv när jag verkligen inte kan,
blir ju billigare att gå direkt till bageriet istället för att hålla på så här

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, vad du har varit duktig!
Kanske därför jag här om natten (tror det var onsdag) drömde om att jag skulle ha bort nån jävla buske och jag svor och hade mig, tillslut fick jag anlita en traktor och gropen efter busken blev över 160 djup!

Inte konstigt att du har träningsvärk!

/Kramen

Postat av: Camilla

Jäklar vilket jobb! Inte undra på att din kropp värker...
Kramar och koppla av nu i helgen! :)

2007-10-19 @ 10:32:00
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Tina

Åhh vilket fint träd!! Inte ta bort det!!! :)
Fast nu när jag läser om er höststädning i trädgården så ja.....det räcker nog faktiskt med den lilla gräsplätt jag har nu :)
Kram

2007-10-19 @ 10:42:32
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Mia

Pest eller kolera? Finns det nåt finare än en kastanj som blommar? Och bevisligen: Finns det nåt jäkligare än en kastanj på hösten? *suck*
Men ta det lite lugnare, du ska väl inte slita ihjäl dig heller??!!

2007-10-19 @ 12:16:35
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Monica

Ja, vem har sagt att det ska vara smärtfritt med trädgård *blink*

2007-10-20 @ 21:04:16
URL: http://mjsson.com/blogg
Postat av: Micke

Jag har en lönn och grannen med som stort set tstår på mitt och du kan ju tänka dig vad löv.. men man vill som ha de kvar också!

2007-10-21 @ 12:44:22
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback