Varm vit choklad

Mmmm, det här var gott, precis som jag hade väntat mig!
Absolut beroendeframkallande, detta kan jag med gott samvete
rekommendera till er som gillar vit choklad.
Stefan testade han okså, hans kommentar var, tänk en kopp sånt
här utomhus i vinter med en skvätt rom i, det måste testas såklart!
Ett tips, det var VÄLDIGT gott med en
Lindts mörk chokladkula till!
image565
Jag köpte den på ICA Focus som är Göteborgs största mataffär,
har ju letat på flera ställen utan att hitta den.
Men på ICA MAXI i Kungälv frågade de vilket märke de var för då kunde
de ta hem den till mig, de kallar jag service.
Då hade jag ju ingen aning om vilket märke det var,
finns inte burken på din affär så fråga om de kan ta hem den.
Där jag läste om den första gången så hade de köpte den på MAXI,
ett tips kan ju vara att titta där först.
Märket är Molinari, just den här produkten ser du längst ner på sidan
under rukriken övrigt, Gioco Delice White heter den, finns i vanlig choklad också.

Kommentarer
Postat av: Think Twice

Tack för tipset!
Hos mig blir kaffet ofta utbytt fram på höstkanten när det börjar bli något kallare ute, antingen då till te eller varm choklad!
Men en varm kopp choklad i vinterkylan sitter aldrig fel!
/Kram

Postat av: Camilla

Muuuuums! Det är nog bäst att jag aldrig ens provar den där farliga chokladen, för jag kan tänka mig att det blir både dyrt och väldigt onyttigt i längden. :)
Kramar!

2007-10-22 @ 12:54:49
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Mmmm, det lät smarrigt!
Ett tips: koka upp 3 dl mjölk ( en kopp ) och smält ner 2 eller 3 bitar av lindhs mörka choklad med mintsmak och en klick vispgrädde!

/Kram

2007-10-22 @ 13:03:23
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag älskar mörk choklad, äter nästan bara det numera. Provar mig fram med olika märken, men har inte hittat någon riktig favorit ännu... :)

men din kombination se himla god ut!

Kram Caroline

2007-10-22 @ 13:16:30
URL: http://ci-carolinestenborg.se/wp/
Postat av: Chrissie

Detta måste jag bara testa, choc-o-holic som jag är ;-)
Oj, det finns många utflyktstips i gbg-området. Nu i helgen var vi i Särö, söder om göteborg mot Kungsbacka. Där finns ett gammalt stationshus där man kan ta en fika/äta något gott och samtidigt som man kan promenera vid havet.
Sedan är ju både norra skärgårdens öar (Hönö, Björkö, Öckerö, Hälsö, Knippla och Rörö t ex) och södra skärgården (Vrångö, Styrsö, Brännö t ex)alltid värt ett besök. Ängårdsbergen är fint om man mer vill ha skogsmiljö och kanske leta efter bär och svamp när det är säsong. Sist jag fotade på stenstrand var vi vid Åsa söder om göteborg, här finns ett fint naturreservat med rullsten i massor.
Vill man fika i en mysig miljö kan jag rekommendera Nordgården vid Snipen (söder ut)kolla på deras hemsida www.nordgarden.se
Kram Chrissie

2007-10-22 @ 19:30:32
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Monica

Mumma....det där såg gott ut - får kolla på "mitt" ICA Maxi om de kanske har. Jag är ju beroende av så mycket annat så varför inte *ler*

Kram

2007-10-22 @ 21:52:51
URL: http://mjsson.com/blogg

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback