Trädgårdsarbete

Idag har vi varit ute i stort sätt hela dagen  och "röjt" i trädgården.
Har gjort något som får mig egentligen är helt otänkbart,
vi har jämnat planteringar med marken!!
Iiiii, vill egentligen inte alls kasta en massa fina/dyra växter
som planterades förra året men vi var ju tvungna eftersom
ingen av oss håller på allt för mycket där ute.
Tänk hur det kan bli, jag som har älskat att vara ute och stöka
runt i rabatter vill nu inte ha något alls kvar, vet ni varför?
Just det, dessa slemmigt äckliga sniglar gör att jag fullständigt
tappat lusten, nu har de börjar försvinna så nu är det rätt okey.
Det enda vi sparat är en pion och en barrväxt som jag bara inte kan kasta.
Så till våren blir det gräsytor istället för dessa rabatter som varit,
kan man inte hålla snyggt på tomten ska man heller inget ha, min åsikt!

Har hittat stolar på blocket som jag vill ha, men var ska jag ställa dem
är just nu den stora frågan??
image563
I skick som nya, klädda i ett ljusbeiget tyg, men de skulle ju
passa som handen i handsken hemma på Parkstigen!
Kanske uppe i hallen.......äsch, först gäller det att få Stefan att
fatta hur mycket vi behöver dem, att detta är precis just det som
saknas i vårat hem......inköpta på NK är de också, fatta nu Stefan
att detta är snygga grejer!......psst, han brukar läsa bloggen ibland ;-)

Ett tråkigt besked till alla Beckfans, de spelar inte in fler filmer nu,
fick det bekräftat från redaktionen på beckfilm.se igår :-(

Efter dagens arbete är det nu dags att gå ner och bada/basta en stund
innan det är dags för matlagning.
Idag blir det nötfilé med hasselbackspotatis och pepparsås, en flaska
rött passar nog till skulle jag tro.

Säger som Jacob Dahlin, skål ta mig fan  

Kommentarer
Postat av: Mia

Klart ni ska ha stolarna! Det förstår väl vem som helst, juuuu...*L*
Ha en riktigt mysig kväll!

Postat av: Stefan

Jag har inte förstått att dessa stolar saknades förrän nu.
OK! Jag ger mig.
/Stefan

2007-10-20 @ 19:14:10
Postat av: Chrissie

Kanske blir stolar till parkstigen i alla fall då ;-)
Om vi någongång flyttar till hus så skulle jag nog göra som du, ha det så lättskött som möjligt. Kanske plantera mycket i krukor istället, är ju jättesnyggt det med.
Vad härligt det låter med egen bastu i huset.
Ha det bra. Kram Chrissie

2007-10-20 @ 19:24:51
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Monica

Verkligen jätte tjusiga stolar - skulle jag kunna tänka mig men har absolut ingen plats.

Skrattade gott åt papegojan - hur go som helst *s*
Ha en härlig lördag kväll.
Kram

2007-10-20 @ 21:09:51
URL: http://mjsson.com/blogg
Postat av: Plånboken

Nu är det klart, stolarna SKALL inhandlas!!!
Blir dyrt det här, Resa på ca 10 mil + priset på stolarna.
Vad gör man inte!!
/Stefan

2007-10-20 @ 22:20:49
Postat av: Carina

Skål ta mig fan!
Visst kommer man i håg det ;)
Vilken bra "plånbok" som förstod innebörden av att äga de snygga stolarna.
Är det vinet som har mörat lite ;)
Trevlig resa i morgon.

2007-10-20 @ 22:43:04
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: syrran

det är väl klart att ni ska ha stolarna stefan,ni kan ju alltid ställa dom i pannrummet...hälsningar svägerskan

2007-10-20 @ 23:46:29
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Ha, ha du fick honom på fall:-)
Visst är de snygga stolarna.. blir säkert dina ska du se. Lagom är bäst då det gäller trädgårdsarbete så klart.. men något litet ska du väl ha.. kommer en vår och sommar fortare än vi anar..
Ha de kramar

2007-10-21 @ 00:36:17
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Tina

Nämen.....jag tittade på nästan exakt likadana stolar. De skulle passat vid min gamla radio/grammofon, en vid varje sida :)
Fast jag funderar på att ta hem mina föräldrars gamla matrumsmöblemang o då har jag inte plats med stolarna. Hmmmmm......kan Stefan bestämma till mig oxå, för jag kan inte *s*
Kram

2007-10-21 @ 10:29:56
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Camilla

Söta fåtöljer! :)
Men du... Brynäs suger... :( De är verkligen sååå dåliga att de platsar i hockeyallsvenskan tycker jag. Inget elitserielag kan spela så där dåligt. Är riktigt sur på dem... Grr...!
Ha en skön söndag! :) Kram!

2007-10-21 @ 10:38:59
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Micke

Ja skål ja.. fick i mig lite vin igår jag med och passade på layouta om lite. Har ni hämtat stolarna nu kanske? ;)

2007-10-21 @ 12:48:51
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback