La vie en rose....

.......som är  vårens trendtema   på Formexmässan som är i januari -08!
Så vad innebär det då?
Att vi nu går mot ett mer ombonat hem igen,
slut på de "avskalade" åren vi haft alltför länge nu.
Mörkt trä, sammet, skinnsoffor  och till skillnad mot nu så
ska vi ha mängder av tyger i fönstren igen
och mattor som täcker golven.
En blandning mellan Art Deco, 40- och 50-tal.
Mustiga färger som lila, brunt och guld, jag som nyss
sålt nästan alla mina tavlor med guldramar!!
Men eftersom jag är inne i en vit period så skiter jag
fullständigt i de nya trenderna, jag är nöjd ändå.
Hur gör du, följer du heminredningstrender?
image550

Bild lånad från Formex sida


Kommentarer
Postat av: Cissi

Det är klart jag tittar i tidningar och så men i slutet gör jag som jag vill ha det. Men ska man köpa nytt blir det ju oftast något som är inne just då, det finns ju inte mycket annat... :o)
För ca 18 år sedan, då jag jobbade i en färgaffär, var det också ett sådant här trendtema. Det hette då cooconing! Mycket färg och mycket möster.
Och hur var det inte när vi var små? Hualigen vad brunt och blommigt... :o)

Postat av: Helen

Jag håller fullkomligt med dig, om man är sugen på vitt så ska man ha det. Eller om man är inne på den möka stilen så är det det man ska gå på. Själv gillar jag både och, älskar svart/brunt, guld o lila o vinrött. Men det är bara i vår gillestuga som det går i en mörk fondtapet o de andra väggarna i beige. Men har fixat till det med kuddar i svart/guld o lila kuddar o matta. Övriga delar i huset är ljust. Får kanske ta lite foto det är inte det lättaste att föreställa sig hehe. Min man är född i Sundsvall så huset o stugorna är på Alnö.
En helt underbar plats :)

2007-10-17 @ 14:59:57
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Camilla

Usch vad fuuult det låter... Jag trivs så bra i mitt skalade hem. Däremot vet jag att man vänjer sig med allt, så säkert sitter man där med en massa grejor om ett tag, som man inte alls skulle kunna tänka sig i dagsläget. Man blir ju så påverkad av alla TV-program och tidningar man läser.
Kram, kram!
och du - HEJA Brynäs!!! :)

2007-10-17 @ 15:33:58
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Carina

Omedvetet så blir man påverkat av vad som visas mest.
Men jag kan säga att min bondromantiska stil har följt mig genom åren, gärna med gammla vita möbler.
Det är nog krims kramset runt om som följer tiden mer hemma hos mig.

2007-10-17 @ 17:29:26
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Mia

Jag tycker det är så vackert med så där lite shabby chic men hur jag än bär mig åt så blir det aldrig så hemma hos mig *suck*
Vad hände när jag skulle köpa ny, vit soffa? Hmmm, kom hem med en brun...

2007-10-17 @ 19:37:12
URL: http://matmia.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback