Vita drömmar

Jag drömmer om en vit jul, både inomhus och utomhus.....snö i mängder!  
En julgran klädd i vitt, så vackert och rent.
Julbordet dukat i vitt och silver, maten får stå för färgerna istället!
Älskar
SIA:s skyltningar, deras vita tomtar är helt underbara, finns i flera
olika storlekar
image620
           image619
Jag som inte brukar vara så värst "julig" av mig längtar faktiskt efter den i år,
konstigt men så är det iallafall.
Känner mig väldigt sugen på att börja "göra" jul här hemma vilket ju är
högst ovanligt för att vara jag.
Förra året städade jag till och med bort den före julaftonen eftersom vi ändå
inte skulle  vara hemma, och efter vill jag då inte alls se tomtar och änglar!
Hur viktig är julgran hemma hos dig/er?
Hur klär du den?
Även om jag skulle vilja ha vitt pynt i granen så blir det nog de gamla röda ändå
tror knappast att jag byter ut allt som finns till den.
Men vi ska iallafall ha gran hemma i år vilket vi inte brukar,
Stefan och jag har inte haft det under våra 6 år tillsammans, men i år ska vi!
                                  
Bilderna har jag fotat hos SIA på NK i Gbg

Kommentarer
Postat av: Mia

Sååååå fina bilder! I min gran blir det mest guld men om jag känner mig själv rätt så smyger det sig säkert in nån annan färg också...Lycka till idag!

Postat av: mia dh

Jag är lite dålig på att pynta med tomtar men dessa var jättefina. Själv är jag en vanemänniska och kör alltid med vitt och rött och granen som tidigare var "designad" med enbart guld och röda kulor har kommit att bli en "disney-orgie" i färger och ljus.
Ha en härlig fredag:)

2007-11-09 @ 09:20:19
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Think Twice

Ja har 2 uppsättningar julgranskulor, dom traditionella som är röda och dom andra i silver!
Få se om jag får bättre plats i år och kan ta in en gran nu när jag har möblerat om!
Älskar också det vita julpyntet från sia, enkelt och väldigt snyggt!
Kan se ditt julbord framför mig, när du beskrev det;)) *smakfullt*
/Kram

2007-11-09 @ 12:19:14
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Kikar in och önskar en riktigt trevlig helg. I helgen tar jag lite bloggpaus, men återkommer på måndag.
Härliga julbilder! :) Vi brukar ha riktig gran som vi klär i blått/silver.
Kram!

2007-11-09 @ 12:32:14
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Klart du längtar detta året.. ett helt hus att pynta.. vitt är fantastiskt vackert, gillar oxså det. Gran? Vi får se.. har alltid haft gran inne förut om åren..
Vi har det ganska så trångt i stora rummet och då vi har alla här så får det bli ommöblering.. men det brukar lösa sig:-)
Kram på dig och ha en fin fredag:-)

2007-11-09 @ 14:28:16
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Carina

Klart man ska ha gran, en riktig som man själv har tagit med omsorg.
Vi brukar gå på svärföräldrarnas mark och leta men...näh hittill har vi inte funnit någon där, de är mycket finare och grönare på bolagsskogen ;)
Mycket pynt är det på den, skulle vilja klä den i tema men det går inte för ungarna :/
-Så har vi alltid haft, säger de då.

2007-11-09 @ 16:17:16
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Cissi

Vilka underbara bilder! Längtar faktiskt lite efter julen... Julgran är viktig hos oss fast ibland när vi ska åka bort har vi faktiskt plastgran...
Kramar!

2007-11-09 @ 20:16:07
URL: http://cissilina.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback