Kycklingfilé under persiljetäcke

Den här rätten bjöd vi på i fredags när vi hade gäster på mat!
Första gången vi gjorde den men absolut inte sista,
vi serverade pressad potatis till vilket passade väldigt bra.
Perfekt bjudrätt då du kan förbereda den.

Kycklingfilé med persiljetäcke 4 port.
4  kycklingfiléer
1 förpackning strimlad skinka, ca170 g
1 påse riven  västerbottenost, ca 150-170g
2 dl finhackad persilja
5dl lättcrème fraiche (jag hade 4 men tog en skvätt mjölk i)
salt, svartpeppar


Sätt ugnen på 225°C.
Dela kycklingfiléerna på 4 bitar, bryn dem lätt för

att sen  lägga dem i en smord ugnssäker form.
Blanda skinka, ost, lättcrème fraiche, persilja,

salt och  peppar i en bunke.

Klicka sen röran ovanpå kycklingen.
Tillaga kycklingen i mitten av ugnen, i ca 30 minuter!


Servera med ris eller pressad potatis, mumsigt!


Kommentarer
Postat av: mia dh

Låter jättegott, har testat en liknande variant men på fisk tidigare. Din kyvkling kommer jag att prova framöver, ha det gott och trevlig helg.

Postat av: Helena

Det lät gott, jag ska ha kyckling ikväll så det kan jag ju testa.
Din snögubbe fick mig att känna mig stressad :0)

2007-11-23 @ 08:25:28
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Camilla

Vad gott det lät! :) Blev det bra med hallonen förresten på banoffepajen? Det är stora bron över järnvägen jag går, men du får helt enkelt haka på när ni här uppe över julhelgen, så vår vi gå promenaden tillsammans. :)
Jag har inte ställt upp adventsljusstakarna i fönstren än, däremot finns de på bild i dagens blogganteckning. :)
Kram och trevlig helg!

2007-11-23 @ 10:37:35
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Seinha

Den ska provas, men inte till helgen. Då blir det Carnegiestek.

2007-11-26 @ 10:04:54
URL: http://www.hagashemsidor.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback