Inventerat julen

Idag kom jag på att jag nog borde se över vad vi har och inte har
när det gäller julsaker!
Konstaterade att vi behöver köpa fler elljusstakar eller stjärnor
nu när vi flyttat till hus från en 2 rumslägenhet, har ju några
fler fönster nu mot vad vi hade då!
image647
Konstigt vad man ( eller kanske jag) glömmer snabbt vad man har
i sina julkartonger, lika spännade varje år när man tittar i dem.
Fina SIA änglarna som jag fick av Eva & Anette, fina julegrisen som
vi fick av Stefans mamma, också alla  röda julkulor som Stefans
"exkrok" inhandlade under deras år tillsammans! .....men jag
vill ju ha vita jag!! :-)
image648
Plockade ihop en kasse som jag ska lämna in på röda korset,
sånt som vi inte har använt och heller inte kommer plocka fram!

Blev inte ledsen precis när jag insåg att vi behöver köpa fler stakar,
shopping står jag absolut ut med!

Kommentarer
Postat av: Malin

Är på väg till Linnéa i Tibro, så entrar Skövde station med dunder & brak om 29 minuter!

2007-11-20 @ 17:41:18
Postat av: Anna

Det där var inte dumt alls! Vi brukar försöka, när vi packar bort julen att sätta alla saker som ska fram till advent i en kartong och alla tomtar och sånt i en annan. Sedan har julgranen och desstillbehör sina kartonger. Mina favoriter är såna här gamla julkulor som har formen av avlånga droppar. Ärvde några såna av min farmor, sedan har jag ropat in på Tradera också. I vår gran är det nästan bara dessa som gäller! Och när det gäller julkulor ska det vara dom här i glas!
Men det var faktiskt ingen dum idé att börja se över inventarierna!

/kram

2007-11-20 @ 17:59:40
Postat av: Cissi

Så det är fler än jag som glömmer vad som finns i jullådan?
Jag brukar handla lite på rean på Ikea när de ska städa undan julen. Sedan lägger jag ner det i jullådan och när jag packar up det året efter har jag helt nya saker! Roligt som bara den, om man fortfarande gillar de saker man gjorde året innan vill säga.. :o)
Kramen!

Postat av: KvinnaFruMamma

Brukar oxå glömma vad som finns i jullådan. Fast det är roligt att förnya sig. Vi har bara bott här i huset i 3 år och saknar en del julsaker. Vill även ha lite nytt efter div renoveringar.
Trevlig kväll!
kramis

2007-11-20 @ 19:18:57
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Mia

Konstigt....att man alltid vill ha det man inte redan har. Har köpt svart/guldiga kulor idag, jag..:-)

2007-11-20 @ 19:41:16
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Christina

Vilken tur att att du påminde mig om ljustakarna måste ju kolla dem för ifjol fick jag dem inte att fungera. Jag har gjort tvärtemot dig flyttat från ett stort hus till lägenhet. ha det gott Kram

2007-11-20 @ 22:23:25
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: Carina

Vilken tur du hade som hade fel saker till Jul ;)
Även jag har shoppat lite julnytt idag...har inte såå många lådor med julsaker före :/

2007-11-20 @ 22:37:46
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Ja, det är samma här! Shopping är något jag absolut står ut med! Än om det nu inte blivit särskilt ofta på senaste tiden... för handla mat på Coop räknar jag inte riktigt in i en shoppingrunda!

Bra påminnelse... jag måste också gå igenom våra julgrejor! Tack för den!

Ha det gott..Kram..

2007-11-21 @ 08:34:57
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Finns så många snygga stakar och stjärnor nu ute i butikerna.. jag köpte ett par snygga stakar i fjol, visst är det tvunget någon gång att förnya sig:-)
Svarta stjärnor med ljus som går igenom tycker jag är kalas.
Ha de gott och plocka på de behövande behöver vårt överblivna, kasserade:-)
Kramar

2007-11-21 @ 11:47:49
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Camilla

Shopping är ju alltid kul! :) Vilken lycka om det verkligen är något som behöver kompletteras... =)
Skönt att du kryat på dig nu!
Håller med dig angående det röda huset på höjden vid sjön... drömläge!
Kram och ha en härlig onsdag!

2007-11-21 @ 15:17:23
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Helena

Det är konstigt man köper alltid något nytt vart år.
Jag har som tradition att köpa en ny tomte vart år och de flesta kommer från Jie. I botten på tomten skriver jag sedan in vilket år som en är köpt.
Ha det gott.

2007-11-21 @ 22:17:29
URL: http://solgudinna.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback