Husvisningen

Sov länge idag, kanske inte så konstigt eftersom vi var uppe sent igår kväll.
Hyrde 2 stycken filmer, den ena tittade vi på igår, Heartbreak Hotel,
skojig film men med en del allvar i också.
Igår på eftermiddagen var vi ju och tittade på
hus , kunde inte tänka på annat
igår kväll, ska vi vara med och bjuda.........
image185
Jo det blir nog så, ska ringa mäklaren imorgon och anmäla att vi är intresserade.
Men vi är inte med och bjuder fantasisummor, det är en hel del som ska göras
med huset som också kostar en del pengar.
Det första som MÅSTE göras är att knacka klinkers, fattar inte hur man
kan lägga såna golv i ett vardagsrum och i sovrum!
Övervåningen är okey, där räcker det med nya tapeter så är det
färdigt att brukas.
Nere är det mer som ska åtgärdas, golven som sagt var, kakel i köket,
heltäckande skitig matta i trappan som leder till övervåning, bläää!
Ruskigt fula badrumsmöbler på bottenvåningen, guldkran, det ni :-)
Också ska väggar rivas på nedre plan, helst alla så att vardagsrum,
kök och sovrum blir ett enda stort rum, vi behöver inte massor med rum,
hellre öppna ytor.
Som ni hör är det mycket som ska göras, kostar massor med pengar
naturligtvis vilket gör att vi inte bjuder alltför högt.
Sen kan man ju inte göra allt genast, får ta i omgångar såklart,
även om man skulle vilja ha allt klart på en gång.
Huset är byggt vid sekelskiftet vilket märks, lågt i tak (2,15) och små rum.
Hela allt byggdes om 1992 därför står det som byggår.
Vad ska vi göra med alla andra hus/ytor då tro?
Tja, får vi se om vi kommer så långt som att det blir vårat, vem vet,
hundkennel kanske?
Bra utrymmen att ha husvagn, bil och andra grejer i också såklart!
Sen är det naturligtvis så att det är bra med såna utrymmen om
det är något som ska fixas med, sånt som man kanske inet vill greja med inne.
En tidigare ägare hade haft hästar, kommer INTE vi att ha, inte som
det känns just nu iallafall!
Nu ska vi se den andra filmen som vi hyrde, mer än så blir det inte för
min del idag, ruskigt förkyld, har ingen ork alls!


Kommentarer
Postat av: Monica

*s* jösses, en karl utanför fönstret då man står i duschen - fattar att du kom snabbt ut.

Ja, har man hus så är det väl så att det hela tiden handlar om renovering och förändring.Håller tummarna för er nu att inte priset blir så högt.

Hmmm, väldigt knepigt ser det ut då jag skriver här. Texten blir understruken!

Ha nu en go filmsöndag och krya på dej.
Kram!

Postat av: Carina

Vet faktiskt inte varför det blir understruket,
tror bara att det är den första kommentaren som blir så! Har sett att det är fler som har blogg.se som har samma "fel"!
Har ju funkat lite si och så med bloggen sista tiden, nu verkar de ha fått till det skapligt igen!

2007-03-04 @ 18:52:33
URL: http://medlem.spray.se/skalet2001/
Postat av: syrran

kan nog bli bra om ni får sätta klorna i det,bara det att vi får eget hus när vi kommer,hur bra som helst. Natti natti och krya på dig

2007-03-04 @ 19:44:10
Postat av: leila

Hej, jag tycker huset ser kanon ut. Klart ni ska bjuda om ni känner att det kan vara nåt, vem vet. Kanske får ni det utan att bjuda över. Och kanske har ni ork och lust att fixa det som ska fixas. Själv så har jag haft tre hus, alla i renoveringsbehov, vilket jag ofta älskar men nu vill jag ha ett hus där det inte är nåt som behöver fixas akut. Börjar bli trött :) Nu funkar det när du skrev i min blogg. Undrar om det är din mailadress och i såfall varför. kramis leila

2007-03-04 @ 20:10:53
URL: http://ladyley.se
Postat av: Tina

Det ser ju jättemysigt ut!! Men som du säger det är alltid nåt man vill ändra på. Var ju oxå o tittade på ett hus i veckan o ja jag ska va med i budgivningen som börjar i morgon men för att passa mina behov behöver jag oxå riva en vägg o flytta ett fönster plus lite fix i badrummet så det gäller o tänka innan det springer iväg allt för mycket. Här är ju danskarna feneomenala på att lägga bud på hus som ligger utanför samhället så jag tror inte jag har nån större chans,
Kram

2007-03-05 @ 10:37:22
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Anna

Hej gums!

Åh, hur avnudsjuk blir jag inte på den där tomten då! Spela roll om det ä mycket å fixa, ser framför mig hur jag ligger och gottar mig i en hammock och Göten som springer omkring på tomten! Den såg stor ut.

Vad sa mäklaren? Har du ringt än?
Du har en utmaning inne hos mig.

KRAM

2007-03-05 @ 16:14:44

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback