15 miljoner

Så mycket gör vi av med under en livstid!!
Läser ju allt jag kommer över nu när jag är sjuk och igår läste jag ekonomi :-)
15 450 000 Kr gör ett par av med mellan 20-80 år, 2 pers alltså.
Studielån för 2 vuxna 600 000:-
Boende, 2 studentrum, liten gemensam lägenhet vid 24, köp av villa 1,5 miljoner vid 30,
räntekostnader, underhåll, drift och fastighetsskatt.
Bröllop, ca 100 000:-
Två barn, mat, kläder, barnomsorg, fritidsaktiviteter etc.  1 250 000:-
Bil, Drift och värdeminskning för bil vid 24 års ålder. 3 600 000:-
Mat, Mat för 2 vuxna med vatten som bordsdryck, inkl lunchlåda till jobbet,
dvs inte utelunch eller andra restaurangbesök.
Resor, En resa vartannat år under 46 år, tio resor med barn,
tretton utan barnen 550 000:-
Kläder, Inga märkeskläder 700 000:-
Fritidshus, inköp vid 34 års ålder, ränta, drift, underhåll och fastighetsskatt  1 600 000:-
Privat pensionssparande, Räknat på vad vi svenskar sparar i snitt. 550 000:-
Summa 15 450 000:- , el ca 21 000:-/månaden!

För egen del har vi ju inte några barn, däremot skulle jag tro att vi lägger betydligt
mer pengar på resor, både utomlands och inom Sverige med husvagnen.
Vårat bröllop kostade heller inte så mycket, vi gifte oss i VIP rummet  på
Landvetter för att sen åka utomlands, ingen visste om det, ingen fest alltså!
Har ju inget fritidsboende men en husvagn istället, kostar inte alls några 1 600 000:-
Hus har vi ju inte heller, bor ju i en bostadsrättslägenhet just nu, söker däremot hus.
Men tänk om man skulle få 15 miljoner i näven, vad skulle du göra då??

Köpa drömbostaden, fler resor, sen vet jag inte om jag skulle göra så mycket
mer som skulle vara extra. Jo förresten, inreda bostaden precis så som vi vill ha det,
utan att tänka på vad det kostar, vilken känsla!
Just det här har jag funderat på förr, hur mycket man gör av med under en livstid,
trodde att det handlade om betydligt mycket mer pengar faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Pialill

15 mille..
Det första jag skulle göra är att ge ungarna en rejäl peng...och bjuda med mamma på en tvåveckors spa-resa där vi skulle bli bortskämda och ompysslade.Sen skulle jag köpa en ny bil och en röd liten stuga ner vid sjön...och så skulle jag skänka pengar till välgörande ändamål.
Kram och skön fredag. ;-)

Postat av: Chrissie

Himmel vilka svindlande siffror du bjuder på Carina!!
Hade jag fått 15 milj bara sådär så hade jag köpt hus, köpt häst(eller hästar),rest och delat med mig lite...
Vilka drömmar - tillbaka till verkligheten! Kram Chrissie

2007-03-09 @ 14:23:22
URL: http://chrissie.blogg.se
Postat av: leila

Hej. Jag läser faktiskt den där tidningen. så jag läste om dessa 15 miljoner igår :) Jag skulle betala av bilen och husvagnen. Spara smart åt de fem kottarna . Ge släkt lite pengar. Fylla frysen. Sen skulle jag investerat smart i väntan på drömhusset. Och såklart en resa för hela familjen. kramis leila

2007-03-09 @ 15:21:25
URL: http://ladyley.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Jag förstår verkligen att du börjar känna dig instängd. Hoppas du mår bättre och kanske kan ta en lite promenad i morgon. Inget kul när man inte är sugen på något. Här hemma blir det bakpotatis, smidigt, lätt och man tager vad man haver hemma=).
Mmmmm...håller med dig fredagar är så sköna och man vet att man har heeeela helgen framför sig=)).
Krya på dig!

2007-03-09 @ 17:19:55
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Micke

Åhhh, jag som trodde du skulle köpa Brynäs lite nya spelare ;)

Tokes bara. Jag har ingen aning vad jag skulle göra.. resa kanske, varit lite dåligt med sånt. Sitter iofs inte i några pengar utan att komma sig för. Hus och sånt har jag redan, ska va en bil nyare än min 24år gamla då *s*

Ja, går man hemma och dräller blir det som ingen EFIT att tala om riktigt, känner ju så jag med då mina dagar ser rätt så lika ut (tycker då jag).

2007-03-09 @ 18:56:00
URL: http://kludd.se
Postat av: Malin

Ja det är riktigt skrämmande måste jag säga.. Vilken panik o känna så på ett plan! USCH! Är ni husvagnen i helgen?

2007-03-10 @ 11:38:04

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback