Röntgen

Detta är faktiskt en fot, min fot!
Var på Lundby sjukhus igår för att röntga foten, äntligen.
Det första läkaren säger är att den här röntgen är egentligen helt onödig!?
Såna skador som nervskador kan man inte se  på sån här, då måste man
göra en magnetröntgen istället!.
Nu har jag alltså gjort detta i onödan, tar ju trots allt tid vad man än
ska göra inom sjukvården.
Får fråga min läkare sen varför han överhuvudtaget skickade dit mig
när de ändå inte kommer att kunna se något på bilderna.
image284
Nyss vaknat och kom på att det är ju EFIT idag, brukar ju missa det numera
av någon underlig anledning.
Idag ska vi ju iväg på bröllop så jag hoppas på några skojiga bilder.
Ha de gott i solen......eller kanske hellre skuggan, där är det skönt att
krypa in i den hettan som just nu råder.

Kommentarer
Postat av: Monica

Hmmmmm, ja det verkar ju helknas att skicka dig på en röntgen där de inget ser - knasigt!
Hoppas du får en jätte trevlig dag med brölopp å allt - vädret är ju fantastiskt.
Kram

Postat av: Tina

Men det var ju en snygg insida på foten *S*
Ja, de gör så mycket konstigt de där läkarna! Ska oxå in o röntga fötterna plus ett ultraljud, kanske onödigt det oxå, vem vet??
Ha det så kul på bröllopet!!
Kram

2007-06-09 @ 10:34:43
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Pialotta

Hoppas du har kul på brölloppet.. Mycket sånt nu.
Kram o ha de gott.

2007-06-09 @ 18:27:17
Postat av: Micke

Haha, beklagar jag skrattar här men påminner lite om mina turer det här. Fick bråka mig till en remiss för få mig en röntgen då sjukgymnasten vägrade röra mig då han inte visste hur det såg ut i min nacke och när denna var gjord så visades inte ett skit då en whiplash inte syns på röntgen. Fick efter detta bråka mycket för att sedan få en remiss till ortopeden som jag var tvungen besöka först eftersom det BARA är ortopeden i vårt landsting som får besluta om magnetröntgen.. men han tyckte jag skulle ha sjukgymnastik först men sa ju att det var det jag inte fick då sjukgymnasten sa ifrån och krävde få veta hur min nacke såg ut.
Behöver jag nämna att de inget såg på denna röntgen heller.. ?
Söt fot annars.. eller nått ;)
Kom hit så ska jag släpa runt på frysboxen lite och se om det hjälper *s*

2007-06-09 @ 18:59:46
URL: http://kludd.se
Postat av: Anna

Hej gogumman!
Nu är jag hemma igen! Har haft det unnnnnnnnnnderbaaaaaaaart! :D
Sicken rolig och annorlunda bild!
/Kram

2007-06-10 @ 15:27:46
URL: http://www.annalundberg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback