Avslutade "kapitel"....

............och nya lär det bli i framtiden.......undrar hur många bara??
I natt sover vi sista natten i lägenheten för att imorgon flytta in i husvagnen
som blir vårt hem  i drygt en månad framöver.
Ett annat avslut för min del är jobbet, sista dagen imorgon på mitt jobb
där jag nu jobbat i 4 år.
Känns lite pirrigt att sluta och hoppas att det blir nya möjligheter uppe i
Älvängen som vi flyttar till.
image316
Sista natten tillbringas på dynor som ligger direkt på golvet,
allt är nermonterat, även soffan i bakgrunden ligger staplad på "hög"!
Så skönt det ska bli, att ha ett ställe mindre att tänka på den närmste tiden.
Något är det som känns lite konstigt på nå´t vis, kanske en gnutta vemod
trots att jag inte trodde det.
Känsligheten kommer med åldern, iallafall för min del.
Oron kommer mer och mer ju äldre jag blir, jag som inte alls varit
speciellt orolig för saker och ting förr oroar mig numera fär lite av varje, jobbigt!
Vet inte om jag är extra känslig just nu eller om det kanske är något om
drabbar oss alla ju äldre vi blir??
Natti natti, nu blir det en ½ stilnoct och sen krypa ner i sängen, sista natten........

Kommentarer
Postat av: F

Det låter spännande! Lycka till!

Postat av: Nettan

Ja du vännen... Vemod känner nog alla i en sådan situation, det skulle i alla fall jag göra.Och visst är det pirrigt med avslutande kapitel i sitt liv, fråga mig JAG VET! Och oron vart den kommer ifrån, svår fråga men hos mig är det nog åldern tror jag, men även delvis så tror jag att det mycket beror på den man bor med.Här hemma är det ALLTID jag som är den oroliga medans maken är cool lugn....
Du ska se att allt kommer bli jätte bra och en sak kan jag LOVA, att de "nya" kapitlerna kommer bli sååå spännande och ge dig massor av självkännedom.
Många kramar från en som oxå skall gå och ta en ½ stilnoct. Godnatt!

2007-06-28 @ 21:41:58
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Tina

Jo håller nog allt med där mer vemodig och orolig för saker o ting ju äldre man blir stämmer nog....
Men trots att man vill flytta så känns det ju ändå lite vemodigt man vet vad man har men inte vad får....
Kram o sov gott

2007-06-28 @ 21:51:41
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Chrissie

Avslut är alltid jobbiga tycker jag. Själv har jag tendens att bli väldigt sentimental om jag t e x skall sluta på jobb eller säga hejdå till personer jag gillar och inte kommer träffa på länge. Samtidigt så får man ju en lysande chans till nya utmaningar i samma veva som man glömmer av det vemodiga. Hoppas nu sista natten i lgh och sista dagen på jobbet blev bra och att du nu kan se framåt med glädje på allt det nya.
Kram & ha en fin helg.

2007-06-29 @ 18:08:38
URL: http://fredagssnack.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Jaha du så nu lägger du något av ditt liv bakom dig och börjar på nytt.. låter härligt tycker jag.
Lycka till Carina.
Kram

2007-06-29 @ 19:56:14
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Monica

Livet består av en massa kapitel som man sedan bär med sig som minnen - härligt. Nu avslutar du ett och går in i nästa. Det är så klart både nervöst och spännande. Tror nog också att
man "oroar" sig mer för förändringar ju äldre man blir.
Du hittar säkert ett nytt jobb du kommer trivas med - lycka till, Carina.
Kram

2007-07-01 @ 16:36:42
URL: http://mjsson.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback