Bostadslösa

Så där ja, nu är vårt hem magasinerat ett tag framöver, en sorglig syn
där det står staplat på Stefans jobb, och snart ska det flyttas en andra gång
vilket känns tungt just nu!
När man samlar allt på ett ställe ser man verkligen vad mycket saker man
har som man annars inte ser på samma sätt när det står det det ska
på sina platser i bostaden.
image317
Just nu bor vi hemma hos Göran & Helen på deras tomt i Älvängen!
Fungerar jättebra, ett av Sveriges finaste "servicehus" skulle jag tro och
Stefan har gångavstånd till jobbet när vi står här, fast jag tror inte att han
kommer att göra det, lär nog bli bilen iallafall skulle jag tro
image318
Nu har vi krupit in i vagnen för att läsa och se på tv en stund innan det är dax
att sova för att imorgon vakna upp arbetslös, usch vad läskigt det låter,
vad har jag gett mig in på kan man undra, känns pirrigt och osäkert ibland.
Men det är ett val som jag gjort så nu får jag försöka se framåt och hoppas
att det ska bli bara bra  istället för att bli orolig känns det som.
Som man bäddar får man ligga............................

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ojojoj, det var nog den finaste campingen jag har sett! Klart att det känns oroligt vännen, men du ska se att allt ordnar sig till slut.Själva har vi nu i helgen varit och införskaffat oss i trådlöst bredband så att vi i lugn och ro kan åka till landet om en vecka och ha "semester", hahaha... Visst är man galen som verkligen inte kan vara utan internet....
STOOOOR kram till dig gums och jag lovar att allt kommer att ordna sig.

Postat av: Micke

Jag minns när jag magasinerade det mesta ute hos föräldrarna i början på 90-talet. Tömde då inget hus utan "bara" en lägenhet, en 2:a på 67kvadrat och ja.. mycket av det har inte blivit uppackat än även om jag har det hemma i förrådet här.
Vilken tur husvagnen har sällskap ;)
Mamma&pappa har varit på jakt efter en nyare husbil ett par år nu men ingen har fallit dem på läppen. Men, mycket pengar ha ståendes mest hela tiden då de har en stuga med. Men det blir säkert en..
Pirrigt detta med jobbet, eller rättare sagt att inget ha. Hoppas det löser sig.
P.S. Funkar ert Telia-trådlöst-bredband-kort bra? Läste det finstilta att om man tog hem mer än nån viss storlek så drog de ner farten till 30k/sek D.S.

2007-07-02 @ 07:02:58
URL: http://kludd.se
Postat av: Chrissie

Ja, det är inte klokt vad mycket saker man äger... det är nog tur att man flyttar ibland så det blir rensat.
Förstår att det är jobbigt att säga upp sig och inte ha något annat jobb ännu, men jag tror det löser sig för dig snart.
Jag är verkligen helfrälst i vår nya kamera och jag håller med dig det är jätteroligt med makro och att ta närbilder. Det är en Nikon D50 vi har, en digital systemkamera.
Namnet kort&gott är inte alls dumt - tack för det förslaget.
Ha det gott! KramKram

2007-07-02 @ 18:49:24
URL: http://fredagssnack.blogg.se/
Postat av: Monica

Hummahummahumma....ja för grejer det blir. Jag har flyttat så mycket i mina dagar så jag får huvudvärk bara av att se era grejer *ler*
Tur i alla fall att ni har så stor å fin husvagn att bo i. Ibland måste man våga för att få en förändring.
Kram

2007-07-02 @ 22:57:37
URL: http://mjsson.com
Postat av: Pialotta

Men vad bra det där blir senare, Carina.. jag hade varit överlycklig:-) Vad tur ni har er husvagn nu då.. alltid trevligt då man kan rå sig själva.
((Kram))

2007-07-03 @ 01:15:59
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Malin

Hur går det med jobbsökandet? Strax ska jag iväg o va barnvakt.. kommer va helt slut när jag kommer hem!

2007-07-03 @ 15:40:13
Postat av: Anna

Men assa hallå vännen! Har du sagt upp en fast tjänst för att bli arbetslös?!!!!
Isf har jag lust å ge dig en spark arslet och skaka om dig lite! :D
Tror du servicehuset har plats för ett tält också?!:D
Lycka till me flytten!
Många kramisar

2007-07-03 @ 17:39:32
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Önskar att jag oxå vågade säga upp mig.
Du ska se att det löser sig med jobb för dig.
Spännande med flytten och tur att ni har husvagn och goda vänner som underlättar det.
Ha en bra dag!
kramis

2007-07-04 @ 11:55:39
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Malin

JAA han va grym!! Kommer fler läckra bilder imorn =) jo, funderar på de, måsta bara fixa designen perfekt ;)

2007-07-05 @ 00:12:25
Postat av: Chrissie

Kikar bara förbi och önskar dig en riktigt skön helg.
Kramar!

2007-07-06 @ 18:31:34
URL: http://fredagssnack.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback