Sprutor

En dag som denna är det lätt och skönt att hålla på brynäs!
Hos oss var det väl lite gnissel igår eftersom frölunda (Stefan håller på dem)
fick ett mål bortdömt när det var 33 sekunder kvar av matchen!
Eftersom matchen inte gick att hämta hem på ppw så fick vi nöja oss med
att lyssna på radion, därför kunde vi heller inte "reda" ut vad som egentligen
hände i den situatuionen. .................heja brynäs :-)

Sprutor, hatar sprutor så mycket det bara går!
Stefan ska ta spruta inför resan idag, jag då?
Nää för jag vågar inte!
Riskerar hellre att bli sjuk och liggandes än att ta en spruta.
Brukar ju klara mig utan så jag får väl hoppas att det går vägen den här gången också.
Alternativet för mig är ju att stanna hemma, nää det tänker jag då INTE vara så då
får det bli så här istället!
Men visst känns det fånigt att vara 45 år och inte våga ta sprutor.........gissar att det
är samma skräck som för flyg, ormar, spindlar m.m.

Dax att återgå¨till det jag egentligen skulle göra, byta sängkläder!


Kommentarer
Postat av: Pialill

Jag kan förstå din rädsla..fast jag inte själv är rädd för just sprutor. Sånt gör jag utan problem. men jag har andra fobier, så jag vet hur jobbigt det kan vara.
Hoppas att det går vägen och att du inte blir sjuk nu. Du tar ju ändå en risk med att hoppa över sprutgrejen.
Kraaam!

Postat av: Chrissie

Här är en till med nål/spruträdsla. Jag förstår precis vad du pratar om. Jag tar ALDRIG sprutor om det inte är nödvändigt. Något så enkelt som ett blodprov blir jag alldeles knäsvag av att ta och måste halvligga under tiden..
Inte länge kvar nu tills er resa - hoppas du inte behöver så mycket som ana några gråa nyanser i Thailand!
Kram Chrissie

2007-01-17 @ 17:46:14
URL: http://chrissie.blogg.se
Postat av: leila

Hej, alla har vi våra nojor eller om man ska säga fobier. Jag vet en som inte klarar av att hålla i bomull. Har man så har man och det har absolut inget med ålder att göra. Jag har ett antal :) Mina brorsa kom hem i söndags från Thailand , brun och fin. Hoppas du klarar dig ändå även utan spruta men det ska nog gå bra. Ha det så bra nu kramis leila

2007-01-17 @ 19:43:11
URL: http://ladyley.se
Postat av: syrran

FEGIS.....skoja bara tycker det är vidrigt själv,men skulle ha gjort det ändå...HEJA BRYNÄS!!!!

2007-01-17 @ 19:46:20
Postat av: Micke

Fy för Brynäs!
Vi kan aldrig smälta finalförlusten här uppe härom året *s*

Jaså? - renar vid Norrfällsviken? Jag har inte varit dit på 15år kanske så jag sett allt det nya de byggt. Sällan renarna passerar E4:an iallafall.. men finns ju några strörenar men inte häromkring vad jag vet.

Sprutor ja.. mig får dom sticka det dom vill. Blev tappad på blodprover varje vecka i armvecket i 2-3 månaders tid men då var jag less på det. Man såg ut som en knarkare (inbillar jag mig) där.. sönderstucken.

2007-01-17 @ 20:09:18
URL: http://kludd.se
Postat av: Malin

Inte visste jag att du är rädd för sprutor! Men de är väl kanske som min flygrädsla.. Själv tycker jag att de är rätt spännande o ta blodprov osv :)

2007-01-18 @ 06:16:51
URL: http://malinchica.blogg.se
Postat av: Kaffebönan

Men Carina då.. Du måste ta spruta innan du åker till Thailand.. Vet av erfarenhet det, då min unge med familj varit där några gånger. Du får ta det onda med det goda. Hur som helst så tar de oxså något drickbart just för baciluskerna där.. Det borde du testa i alla fall.
Fråga läkaren om det.
Mina har just igår kommit hem från 3 veckor i Thailand och haft det kanon där.
Min dotter ringde igår, då de kommit hem.. brukar ta ca. 12 timmar att flyga, men eftersom de slapp mellanlanda igår så tog det tio timmar "bara"..
Maneter finns det gott om så ta med eller köp där skor för vattenbad och snorkling. Liksom myggor, det finns där nere kanonbra grejer för det oxså.
Ha de gott och tänk på vad jag sagt :-)
Kram på dej

2007-01-19 @ 15:42:11
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Tina

Nja det där är väl lite dumt va? O skippa sprutorna?? Ni ska iaf till Thailand!! Du kan inte få en lugnande så du klarar sprutorna?
Kram

2007-01-19 @ 16:45:20
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Chrissie

Kikar bara in för att önska en mysig helg!
Kramar Chrissie

2007-01-19 @ 17:38:10
URL: http://chrissie.blogg.se
Postat av: Monica

Jag har varit livrädd för sprutor...men tvingat mig att ta i alla fall då det varit nödvändigt. Inte är det kul, men jag tycker det går bättre i dag i alla fall. Det vore ju bra om du fick hjälp att komma över den där skräcken för nog kan sprutor vara nödvändiga då & då....du får väl dra i dej en vinare eller så innan du knallar iväg......

Kram Monica

2007-01-19 @ 18:24:59
URL: http://mjsson.com
Postat av: Kaffebönan

DUKORAL heter drickvaccinet du ska fråga doktorn om.
Han/hon skriver säkert ut det till dej. Mot magsjuka. Så ska du absolut ta spruta mot gulsot och annat skit.. min dotter är här nu och rekomenderar dej att ta den där. Det kan bli men för resten av ditt liv om du får något sådant där.
Ha de fint och tänk på vad jag sagt.
Tjingeling

2007-01-20 @ 21:20:14
URL: http://kafferasten.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback