Julkorten

Igår hade jag flera saker jag skulle uträtta och nu på morgonen
konstaterar jag att jag inte ens fick hälften gjort.
Är så otroligt seg på morgonen, kan sitta hur länge som helst
utan att märka att timmarna går.
Igår kväll hade vi en sån myskväll här hemma, åt god mat,
skrev julkort (även Stefan var med i år, roligt) och drack glögg, lugnt och skönt.
Efter varje jul brukar jag spara de julkort vi får och plocka fram
året efter när det är dags att skriva korten, i år hittade jag inte dem,
har letat överallt men de är helt enkelt borta.
Förmodligen kommit bort i flytten skulle jag tro, bestämde mig för
att dra in på skrivandet i år, bara skriva till de som man fortfarande
har kontakt med mer än det årliga julkortet.
image745

Åren innan har jag fortsatt att skicka till folk som jag träffade på Cypern -95,

Grekland -97, Turkiet -01, fd arbetskamrater  för 10 år sen osv.
I år har jag inte gjort det och minskade betydligt i antal märkte jag.
Brukar skicka några julhälsningar i mail också men tycker fortfarande
att det är roligare med ett riktigt handskrivet i postlådan.
Idag är sista dagen att posta dem såg jag på kuveret, mest som en
liten påminnelse till mig själv!
Nu väntar frukost och sen ska här sättas fart med både det ena och det andra,
idag ska inte bli en upprepning av gårdagen :-)

Skriver du julkort?


Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja du, julkort.... Har minskat BETYDLIGT på det de senaste åren. Vissa år har vi istället skänkt pengar till cancerfonden och skickat en julhälsning via mailen istället. Men jag håller absolut med dig om att det är mycket trevligare att få en hälsning i brevlådan istället.

Köpte ett spelande julkort igår som vi skall skicka till J´s gamla dagisfröken och så trodde jag att jag hade några kort liggandes här hemma, men nu är dom som bortblåsta! Så jag får se om jag går ut under dagen och köper ett par stycken eller om jag rent av låter bli.

Kramisar

Postat av: Tina

Nepp skriver inga julkort, det är min julklapp till alla brevbärare som har ett fruktansvärt slit den här tiden på året

Kram

2007-12-16 @ 11:42:58
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Mia

Usch vad jag får dåligt samvete...skickar mest via mejl eller så ringer jag! :-(

2007-12-16 @ 11:43:29
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, jag skriver julkort och gör som du. Att jag sparar korten från föregående år.

Ha en skön söndag!

/KRAM

2007-12-16 @ 11:44:52
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag skriver vykort, mailar och sms:ar.
Men visst är skriva kort dom roligaste.

2007-12-16 @ 11:59:32
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Cissi

Jag gör som du, sparar korten till nästa år. Men jag har också dragit ner på skickandet och skickar bara till de närmaste som jag inte träffar under jul. En del ringer jag till på julafton. Det är väldigt sällan jag skicka julhälsning via mail och sms.
Kramar

2007-12-16 @ 16:16:21
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag hade inte tänkt skicka julkort alls i år, men så köpte vi en bunt då Felix sålde jultidningar. Jag lyckades hitta den i dag, skriva och posta 9 julkort. Det känns lagom. Förut höll jag också på att skicka 20-30 kort/år, men det är alldeles för mycket.
Kram!

2007-12-16 @ 18:07:45
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Carina

Inte ett kort har skrivits i år :/
Mats frågade i går om jag gjort det ( impad att tänkte på det nästan)
Näpp, blev svaret
-Har du inte :0
Varför är det jag som ska tänka på det i tid
( kände mig lite sur på mig själv också kanske)
Får skylla på magsjukan ;)

2007-12-16 @ 20:30:11
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback