Shabby Chic

Mitt projekt måleri fortsätter idag också!
Har nu flyttat ut till garaget där jag målar lite "småmöbler!.
2 hyllor som vi hade i köket förr som fått byta färg från träfärg
till äggskalsfärgade.
En pall från IKEA som också blivit äggskalsfärgad, känns fräscht!
Sen är det den här stolen på fotot som vi hittade i boden hemma
hos Stefans mamma som jag bara älskar, rasslig och gnisslig
som bara den, men ändå så charmig i mina ögon sett.
image409
Även den höll på att hamna under penseln men jag bestämde mig
för att det ska inte alls målas om, den ska ju naturligtvis få vara
just precis så Shabby Chic som den ju faktiskt är.
Gillar när det syns att grejerna är använda, att de har varit med ett tag,
tänk att varje möbel har en alldeles egen historia, alla har de varit
nyinköpta någon gång av någon lycklig nybliven ägare.
Passar bra så där den står nere i källarhallen, är ju lite av den
känslan där nere iallafall.
Smiter in lite då och då för att se på VM även om jag har radion på
där i garaget också.
Har i natt sovit ensam i huset för första gången, Stefan är i Danmark

och jobbar men kommer hem i natt igen, eller i morgon kanske.
Har sovit alldeles väldans bra faktiskt, bara vaknat en enda gång

då jag varit "kissis", annars sovit som en "stock"!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Den är jättefin, både i målningen som den är, och i modellen! Häftiga tvärslåar där nere...

Postat av: Helen

Pallen är jätesöt så låt den vara som den är, kul o måla tycker jag.
Ha en skön kväll i soffan /Kram

2007-08-28 @ 19:55:05
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Malee/Britt-Marie

Jättesnygg stol, jag gillar gamla möbler skarpt och hålle med - en del vill/bör man måla, en del bör man bara låta vara. Hälsar jag i vackra, men blåsiga Stockholm.

2007-08-28 @ 20:05:10
URL: http://gingmalee.resaithailand.se
Postat av: Chrissie

Jättefin stol, bra att du låter den vara precis så fin som den är. Skönt att du kan sova gott i huset.
Trevlig kväll. Kram Chrissie

2007-08-28 @ 20:36:21
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Nettan

Åh, vad skönt att du fått sova även fast Stefan ej är hemma. Sov oxå ganska bra inatt efter en ½. Natten innan sov jag typ ingenting och DET kändes rejält igår på jobbet... Och inte blev det bättre av att vi var två man kort heller...
Ja du vännen, VÄLKOMMEN in i dagisvärlden kan man nog lungt säga till mig nu! Möten, möten, sjuka kollegor, friska barn, inskolningar, mera möten, en familj som skall fungera samtidigt, ännu fler sjuka kollegor, knäppa vikarier..........
Men jag ÄLSKAR mina kollegor och vi har SÅ HIMLA KUL tillsammans på dagarna och det är HUVUDSAKEN!
Kram kram Nettan som fryser ihjäl och blåser bort *brr*

2007-08-28 @ 22:02:41
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz7
Postat av: Monica

Tycker jag du gör rätt i ....att behåller stolen som den är
- ibland ska man bara göra det.
Kram

2007-08-29 @ 20:33:24
URL: http://mjsson.com/blogg

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback