EFIT Söndagen 26/8-07

7.00 Vaknar och det första jag ser är den här GROTESKA fläkten
som ska plockas ner, förra ägarna som satt upp den.
image389

8.00 En kopp kaffe med ostmacka till
image390

9.00 Kollar på blocket efter något fynd, men lite tur så.......
image391

10.00 Dax för en kopp kaffe igen
image392

11.00 Jaja, du är bäst Carro, grattis till guldet!!
image393

12.00 Jag som står på köksbänken och målar
image395

13.00 Gråblommig tapet som blir vit, eller rättare sagt äggskal
som färgen heter. De blå ränderna här och där är en ny sorts
maskeringstape som är superbra, kan sitta kvar i 2 målningar
utan problem.
image396

14.00 Tittar ut från fönstret oxch ser Stefan som kör med klipparen
image397

15.00 Mat, nu är jag vrålhungrig, alldeles för länge sedan jag åt frukost.
image400

16.00 Näää, jag skulle ju INTE kliva på målarburkslocket!!!!
image401

17.00 Går upp och tittar hur det går för Stefan i det som ska
bli vårt tv-rum när det blir färdigt!
image399

18.00 Näää nu jäklar, detta var då inte alls roligt att se :-(
Skulle ha klivit direkt in i duschen istället, det man inte vet......
image402

19.00 Åker till Stefans mamma för att hämta en del grejer.
Plockar några blommor som.......
image403
19.30 ....vi sätter vid hennes grav
image404

20.00 Vispar vaniljsås som vi ska ha till.........
image405

20.30.........rabarberpajen, mums mums!
image406

Ja, så har min dag sett ut idag, mest målning som ni ser!
Resten av kvällen blir det slappa av, soffan skulle jag tro.

Kommentarer
Postat av: leila

hej, ni har fullt upp med huset ser jag . den där maskeringstejpen har jag läst om, så bra att den kan få sitta kvar under målningarna, den gamla sorten var värdelös. kram på dig leila

Postat av: Anna

Hej gumsi!
Det är dumt att kliva på ett lock med målarfärg! :D Kan bara instämma ( i det du skrev hos mig ) det är roligt att se dina EFIT dagar! I morgon är det min tur att ställa mig på vågen *nervös* Har ju viktväktat den här veckan. Men efter dagens smörgåstårta så blir det väl storplump :D
Sov gott!
/KRAM

2007-08-26 @ 21:42:33
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: Chrissie

Vad flitiga ni har varit idag. Tror det kommer bli jättefint när allt blir klart. Det är kul att fixa o dona men man blir väldigt trött av det också. Rabarberpajen såg smarrig ut, nu blev jag sugen på något sött... Får leta i skåpen eller kanske ännu hellre bortsta tänderna och försöka glömma sötsuget ;-)
Ha en fin vecka! Kramen

2007-08-26 @ 21:56:16
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Helen

Ja visst är Le Marc duktig o härliga texter.
Det var en hel del som ni hann med, håller med om att fläkten gjort sitt. Det såg gott ut me paj.
Sov gott när det blir.
Länkar till dig om det är ok.

2007-08-26 @ 22:00:24
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Tina

Hej!
Jag skriver till alla som varit inne på "KAFFERASTEN" och kommenterat hennes inlägg ang. obehagliga kommentarer på bloggen.
De hotmail som förekommit i min blogg har jag inget med att göra över huvud taget - tyvärr har det gått att tolka det så efter vad som skrivits på "KAFFERASTEN" vilket är förfärligt obehagligt för mig.
Det klokaste är alltid att ta reda på vad som verkligen kan ha hänt, innan man både skriver i sin blogg eller kommenterar en blogg.
Och vem/vilka det var som skrivit vet vi ännu inte, men vi vet IPnr på det obehagligaste mailet. Och den är nu anmäld till Supporten för lokalisering.
Vänliga hälsningar Tina Ahlin

2007-08-26 @ 22:14:04
URL: http://tinaahlin.webblogg.se
Postat av: Pialotta

Din dag har varit lysande ser jag.. inget vidare med blåser som du visar och att gå upp på vågen det gör man inte gärna:-)
Skriver mail till dig angånde var du ska lägga in bloggregistret:-)
Kram

2007-08-26 @ 22:50:43
Postat av: Micke

Full rulle där ser jag, inte minst med målningen. Var en betydligt slappare dag för mig.
Den där tejpen provade jag för måååånga år sedan då jag målade ett fönster och man var nyfiken på om den skulle lossna ;)

2007-08-27 @ 06:43:01
URL: http://kludd.se
Postat av: Mia

Oj vad du (ni) har varit busy idag! Men det ser verkligen fint ut hos er!
Våg?? Har inte skaffat nån! *L*

2007-08-27 @ 07:34:44
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Tina

Oj vad flitiga ni varit i helgen!! Ser ut att bli jättebra!! Men trampa på målarfärgslocket....nä så kan man inte göra :)
Kram

2007-08-27 @ 09:47:12
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Pialotta

Carina jag kommer in och talar om att det var jag som inte riktigt var mig själv i går. Det kommer inga mail från bloggregistret, utan det är från susnet.com som jag oxså har på min blogg. Man gör likadant där för att sätta in koderna.
Så bra du fixade det:-)
Ha de gott i "röran med målarpenslar o färghinkar"..
Blir säkert bra det där:-)
Kramar

2007-08-27 @ 10:56:33
URL: http://kafferasten.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback