Skräp

Tänk att man har så mycket skräp hemma.
Saker som man ALDRIG använder och aldrig kommer att göra i framtiden heller.
Har läst en del om Feng Shui och känner mig inspirerad av det sättet att tänka.
Vi sparar på saker som vi egentligen inte behöver för att skapa en viss trygghet. 
I själva verket gör det mer skada än nytta och drar ner energin i våra liv istället.
Tror absolut att det är så, jag har altid varit sån att jag vill ha ordning och reda
runt omkring mig men ända som alla andra sparat en del grejer som egentligen
direkt borde hamnat på "tippen" istället för att lagras antingen på vinden eller i källaren
.
image232
Böcker, spel, lampor, porslin,småskit och storskit, nu ska det bort, en gång för alla!
Hann bara med att ta grejer i lägenheten den här gången, meningen var ju
att vi skulle hinna med källaren också men det får bli en annan helg istället.
Så som jag känner nu kommer det bli en hel del lass som kommer köras
till sävenäs återvinningscentral innan vi flyttar, känns bara skönt att göra
sig av med en massa grejer som bara tar plats!
Men
Feng shui är så mycket mer än detta, tänker inte gå in närmare på det
här och nu, finns en del att läsa om på nätet om du är intresserad.

Idag åker vi upp till Alafors till Stefans mamma Mona för att pyssla om henne lite,
imorgon är det äntligen dax för behandlingarna för hennes del.
Då sätter de in både strålning och cellgifter som ska pågå i 6 veckor framöver,
tuff behandling med andra ord, nu är det bara att hoppas att detta gör gott.
De 3 månader som gått sen de upptäckte detta har redan satt sina spår
på många olika sätt, därför känns det skönt att det nu äntligen händer något.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hehe det är det som är poängen med att flytta ofta. För varje gång rensar jag ut mer o mer, snart rensar jag kanse bort mig själv??
Usch ja det är en tuff tid både för henne och för er, hoppas det inte blir allt för plågsamt.
och....ehhh....Ja, Gbg är det inget fel på *S*
Kram

Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Visst samlar man en massa skit hela tiden.. rensa ut är nyttigt.
Kuligare med lite fräscht i nya huset senare.
Ja du hoppas nu det gör någon nytta oxså på din svärmor.. men något ska det välan göra. Sånt där är upp och ner. Jobbigt som katten, men det måste kännas skönt att ni är vid sidan om, för henne och för er.
Kram o en fin söndag..

2007-04-22 @ 12:47:51
URL: http://kaffebönan
Postat av: Malin

Nepp, blir ingen flytt. Efter augusti när den minsta ungen ska börja på dagis så skulle jag bara få städa, inte ta hand om nåt barn alltså. Det hade dom kunnat säga innan jag åkte dit, hade jag vetat det så hade jag inte ens åkt..

2007-04-22 @ 20:44:48
URL: http://www.maaliine.blogg.se
Postat av: Monica

Ja det är ju tur man flyttar då å då i livet. Visst spar man en massa skit....och det ligger överallt - ingen ordning alls. Jag behöver också rensa både i lägenheten och på vinden, men, men....
Ja det är tufft med dessa behandlingar. Pappan till mina barn gick igenom sex veckor av strålning. Hoppas verkligen det gör henne något gott i slutändan.
Hur gick det...kollade du upp det där med foten?
Ha det gott i veckan.
Kram!

2007-04-23 @ 10:56:25
URL: http://mjsson.com
Postat av: Malin

Är avis på dig för att du fortfarande (?) läser "underbar och älskad av alla" den va hur bra som helst!!

2007-04-24 @ 01:16:00
URL: http://maaliine.blogg.se
Postat av: Chrissie

Det bästa med att flytta är att man får rensat och slängt en hel massa saker som man ändå inte använder eller vill ha längre. MEN det är mycket jobb :/

Hoppas att behandlingen kommer att fungera.
Stor kram, Chrissie

2007-04-24 @ 16:34:36

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback