Foten

Var till doktorn igår för att få hjälp med min onda fot.
image233
Träffade en underbar läkare som tog mig på allvar och lyssnade.
Efter att jag talat om mina problem så frågade han sen frågor
som jag alla kunde svara ja på.
För honom var detta inget okänt, han visste att det är ett syndrom som
heter sinus tarsi, sitter i nerverna som jag misstänkte.
Smärtan är fruktansvärd när det kommer en sån "stöt" vilket han
också visste, nu äter jag tabletter som ska lindra nervsmärtorna något.
Bara det att idag har jag varit "full" större delen av dagen!
Läkaren berättade att man kan känna sig så dagen efter men att jag
till att börja med ska ta en tablett för att sen öka på till 3 varje kväll?!
Fattar inte hur det ska gå till, knappt att jag kunde sköta mitt jobb idag
efter att igår kväll tagit 1 tablett.
På förmiddagen var det värst, undvek att röra mig inför föräldrarna
eftersom jag var medveten om att jag tog snedsteg och "ragglade" runt.
Upptäckte när jag kom till jobbet imorse att min promenad tagit nästan
15 minuter längre än vanligt.
Hur som helst så hoppas jag att morgondagen blir bättre än idag,
tog tabletten klockan 18 redan istället för som igår vid 21-tiden.
Nu väntar jag på röntgen på till Lundby sjukhus, hoppas få en tid så snart
som möjligt för att få veta mer vad som kommer att hända.
De tog också andra prover igår, vet inte allt var det var men jag vet iallafall
att det bl a var olika sockerprover och ämnesomsättningen.
På fredag kommer alla svaren, men väntan känns såå lång..........

Kommentarer
Postat av: Pia, uppe i det blå

Men oj...
Sinus tarsi..det har jag aldrig hört talas om.
Jobbigt att vänta..Snart fredag iallafall, och så hoppas jag förstås att alla proverna är som de ska.
Kram och ha det så bra som du kan..
/P

Postat av: Micke

Förstår det är jobbigt med tabletterna nu i början men finfint ändå fått ett namn på det där bekymret!

Hoppas nu det blir nån ordning på det hela.

2007-04-24 @ 22:40:34
URL: http://kludd.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Skönt att läkaren trodde på dig, Hoppas verkligen medicinen hjälper dig snart.
Krya på dig!
kram

2007-04-24 @ 23:27:18
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: leila

oj oj, så du är full :) skoja bara med dig, så otäckt att känna sig snurrig. hoppas att det ordnar sig. jag har också problem med fötterna men inte det som du har. jag har bara ont när jag går, har fått inlägg men det hjälper inte så jag får besöka ortopenden igen. krya på dig nu i foten, kramis leila

2007-04-25 @ 09:22:08
URL: http://ladyley.se
Postat av: Tina

Det där var ju lite intressant...ja missförstå mig rätt men jag har nåt liknande fast jag svullnar i hälen/fotvalvet oxå...min mamma sa i helgen att det där ser ju inte bra ut o då hade jag haft morgonen innan en stickande/huggande känsla i foten upp i vaden och sen svullnade det....Ehh, så man borde kanske gå till doktorn, men jag vägrar bli full *S*
Hoppas det hjälper o att den där känslan av att bli full försvinner!

Kram

2007-04-25 @ 11:58:24
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Caroline

Låter jobbigt det där med ond fot och att bli 'full' av tabletterna...!
Hoppas det blir bättre snart!

Caroline

2007-04-25 @ 17:16:21
URL: http://ci-carolinestenborg.se/wp/
Postat av: Monica

Så gott att du träffade en förstående läkare och fick hjälp snabbt. Hoppas bara tabletterna hjälper dig och att du "nyktrar" i när du blir van.

jag har aldrig hört talas om Sinus tarsi.

Sköt om dej & foten
Kram!

2007-04-25 @ 23:13:47
URL: http://mjsson.com
Postat av: Malin

Oj hehe, såg det på bilden först nu när du skrev det! ser ju nästan ut som ett tefat :) dock tror jag att det är en lampa på borgarskolan :) bättre med tabletterna nu?

2007-04-26 @ 10:09:50
URL: http://maaliine.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback