Donationsregistret

Nu har vi anmält oss till donationsregistret som vi tänkt göra i flera
år utan att det blivit av.
För min del är det inget svårt val, kan jag göra nytta trots att jag inte
längre lever jordeliv så ser jag det bara som positivt.
Kan mina organ då rädda liv eller göra livet lättare för någon så
vill jag absolut låta dem ta de som går att använda. 
Detta har vi talat om tillsammans för att  båda vet varandras
önskemål om nu den dagen blir aktuell, att det är okey att ta organ.
Kanske har du redan anmält dig annars kan du göra det
här om du vill.
I stort sätt fyller man i födelsenummer och namn så får du efter ca 3 veckor
en bekräftelse hem i postlådan att du är registrerad som donator!
Det går också att
anmäla sig per telefon till Donationslinjen på telefon 020-77 11 77

Ta ställning du också, även om du inte vill bli donator så ska du fylla i detta iallafall.
Att diskutera såna här viktiga saker är aldrig fel, finns nog många som hamnar
i den situationen att de får frågan om man kan tänka sig att ta organ från en
anhörig utan att man har en aning om hur den avlidne ställt sig till just det.
Ofta är det snabba beslut som ska tas och då är det bra att
veta varandras önskemål i frågan.

Nu något helt annat, vi ska sätta oss ner och skriva
på köpkontraktet på huset  som vi fick med hem över helgen, äntligen

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Härliga dagar härliga tider för er nu då.
Donation ja visst.
Ha de gott Carina.
Kram

Postat av: Nettan

Men OOOOOOOOOJ vad det var länge sen jag var här inne och vad det har hänt grejjer!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL HUSET, GUD VAD KUL!!!!

Här har det varit påsklov i en vecka och jag har haft häcken full.... skönt att skolan börjar nu igen idag!

Kramisar Nettan

2007-04-16 @ 09:00:06
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Monica

Jag har skrivit på ett sånt där kort från Apoteket om donation och har i plånboken, men jag kanske ska anmäla det på donationsregistret också för säkerhets skull.

Kram!

2007-04-16 @ 18:56:21
URL: http://mjsson.com
Postat av: Micke

Har än inget sånt kort jag.. har tänkt på det men som aldrig blivit av.

Fotoramen ja, den kanske skulle haft en lite bättre skärm men man får väl den skärm men betalar för menar jag. Finns ju sådana ramar som kostar det fyrdubbla med och då 4000:- och antar de har bättre skärmar. Var mest en kul grej då jag satt och skannade in gamla foton från då man var lite med och la in.

2007-04-19 @ 06:03:47
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback