Mina tv vanor

Suck pust så varmt det är ute, högsommarvärme!
Men imorse öppnade jag på förskolan vilket betyder att jag går hemmifrån 6.30 redan,
då kändes det att det är höst i luften, iallafall på morgonen.
Redan imorgon ska det tydligen bli sämre väder så jag har tagit vara
på den här dagen, tog en extra lång väg när jag gick hem från jobbet idag,
allt för att få högre siffror på stegräknaren som jag numera alltid bär på mig!

Igår skrev jag ju tjejsnack som handlade om Tv vanor.
Jag har såna, massor med vanor, eller snarare ovanor kanske jag ska säga.
Att ha tv:n på nattetid som jag har är inte bra, jag vet det, korkat o dumt.
Så här är det, jag ställer timern på tv:n när jag lägger mig och börjar titta på
något, somnar sen men vaknar så fort den stannar efter 2 timmar som är den längsta
tiden som går att ställa in. Ligger och vrider och vänder länge men inser att jag
somnar helt enkelt int eom igen, inte förrän jag startar den igen, konstigt.
Jag har en teori, tror att det är något som sitter i sen jag var liten,
alltid när man krupit ner i sängen för att sova så hörde jag att mamma el sambon
var uppe och grejade med någonting, för mig kändes det tryggt med dessa ljud.
Kan bara inte sova till tystnad, konstigt nog, tror att det är så att jag helt enkelt
saknar ljud, tycker att tystnaden är gräslig på natten.
Det känns tryggt och bra att höra ljud när jag ska sova, i husvagnen sover jag
som allra bäst, brukar oftast höra någon el några som är uppe sent och sitter
ute, sommar som vinter, passar mig som handen i handsken det!
Men det finns ju alternativ, radion, jag vet det :-)
Så Pia & Leila, jag skall försöka med den istället för tv på nätterna :-)  


Hockey hockey hockey, ikväll är det dax igen, nu mot Malmö hemma!
Så ikväll som så många andra kvällar hänger jag vid radion och
hejar på "mitt" Brynäs som vanligt
Inte heller denna match sänds på ppw som jag hade hoppats på,
vill se mer matcher med norrlandslagen!!
Poliser vill jag ju också se, kanske spelar in det och tittar efter matchens slut istället!
Imorgon ska vi på husvisning igen, uppe i Alafors den här gången, detta hus...
http://www.hemnet.se/a.asp?id=3363287&q=1&s=4

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst gick det kanon för Brynäs idag alltid :D

2006-09-26 @ 22:36:52
Postat av: Tina

Å jag är tvärtom så länge jag bodde mitt istan sov jag inte pga alla ljuden här ute i skogen där det är knäpptyst där sover jag :)
Himla mysig trädgård på huset!!!
Kram

Postat av: Pia

Ljud ja.. ska tala om att innan jag mötte mannen i mitt liv så har jag alltid haft radion på på natten.. då hela natten. Kunde för mitt liv inte somna annars. Tyckte det var så konstigt dött, då mannen började sova här, (ja missförstå inte mej)
Han kan bara inte ha ett endaste litet pipljud på för då sover inte han alls. Blir störd bara jag kommer intassande sent på kvällarn nu.
Men vad göra.. man vänjer sej vid det mesta.
Behåll du radion på om mannen inte berörs av det.
Ha de gott.. kram

2006-09-27 @ 23:46:00
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Monica

Hur gick det på husvisningen?? *nyfiken*

Samma är det med mina ungar - de somnar med TV:n på. Särskilt om jag lagt mig "det blir så tyst" säger grabben. Testa med radion istället du.

Kram

2006-09-28 @ 18:20:47
URL: http://mjsson.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback