Gnälliga dagen

Usch vilken tråkig dag, detta är verkligen inte skoj att vara hemma och vara sjuk!
Men det visste jag väl innan att det inte är, sånt man inte rår på.
Inte nog med det så är det vackert väder också, om det ändå hade varit regn & rusk
så hade det ju känts bättre att bara vara inne.
Också rindge Lisa & Tony nyss och var på väg till Kroksjön för att campa i helgen,
oj så skönt det lät.
Men men vår tid kommer väl den också.

Något positivt måste jag ju skriva iaf, Brynäs vann ju på hemmaplan mot HV71 igår,
första matchen i deras nya arena, kan tänka mig att det är en viktig känsla att få göra det!
Hade ju så gärna sett just den matchen igår, den första i nya Läkerol Arena!

Kvällen kommer att tillbringas i soffan framför tv:n, slappa och krya på sig bara.
Vet ni vad jag äter......choklad, 65%.......gott det också när man inte ätit annan choklad
på flera veckor. Ska man äta choklad så ska det vara hög kakaohalt, helst 70% men den var tydligen slut i butiken, fler än jag som kör med GI kanske!
Fattar inte vad jag gör för fel, har bara gått ner 3 kg på lika många veckor.
Men detta tar jag på lång sikt, går jag ner 1 kg i veckan på det sättet jag nu äter så får
jag vara nöjd, god och enkel mat äter vi.
Ikväll har vi ätit fläskfilé, ungstekta grönsaker och tsatziki, mums så gott det smakade!
Hörde just på nyheterna att superdivan Zlatan blivit pappa,
hoppas det kan göra honom en smula ödmjuk, skulle han behöva!

Kommentarer
Postat av: Monica

Ja det är ju lite lättare att vara sjuk om vädret är grått...då kan man ju länkta ner under täcket.

Jag får ta och länka om hit nu om det är här du kommer skriva i fortsättningen. Njääääää, jag tror inte jag känner någon Ryen - iof sig så känner jag inte många i Kil.

Hoppas du känner dig piggare snart!

Postat av: Pia

Usch ja det måste inte vara något vidare att va sjuk, då det är soligt och fint ute.
Jag får va glad att jag sällan är riktigt sjuk.
Du går ner sakta men säkert.. så ska det vara. Kolla på Anette som hon slitit på otionscykel mm och levt mycket snålt. Du får ju äta massor av godismat och tom mörk god nyttig choklad.
Nu vann Erik och Cissi, mina andra två favoriter, så nu är de där alla jag tyckt. Undras tro vem de tar in på fredag som Jokern i leken????
Är så slut nu efter en halv dag med mamma på sin första runda på rehab och besök i stan.. var ju en tuff dag igår oxså.
Ska med glädje inta sängen nu.
Kram o krya på.

2006-09-22 @ 22:55:53
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nettan

Hej tjejen! Skönt att du mår lite bättre, men jag förstår dig att det är tråkigt nu när det är så fint väder. Idag hade vi ungarna ute i bara t-shirt, det var så varmt!Mår så bra nu när jag får vara ute på dagis igen men ändå så går jag och undrar om det verkligen är det jag vill göra i fortsättningen....Roligt att du skaffat en ny blogg, hoppas jag kommer ihåg att gå in oftare och läsa den, fördelen med blogtown är ju att man får ett mail när något nytt skrivits.Håller med Pia här innan, så glad att just Eric och Cissi gick vidare i Idol, jobbigt bara att behöva vänta en vecka på nästa program och då är jag för övrigt "nästan" i dina gamla hemtrakter, närmare bestämt i Gnarp... Sköt om dig vännen!Kramis Nettan

2006-09-22 @ 23:14:40
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Tina

Nä inte är det kul att va sjuk inte!!Men det går på rätt håll hoppas jag.
Är det inte bättre o gå ner sakta? Maten ni äter verkar himla god iaf, Hittar aldrig nåt gott o göra men sen är det tråkigt o laga mat bara till sig själv oxå så det blir det gamla vanliga.... :(
Kram

2006-09-23 @ 11:09:09
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Pia

Nu kan du kolla in min jacka om du vill. Hoppas du mår en aningens bättre idag.
Kram o fin helg på dej

2006-09-23 @ 18:54:03
URL: http://kafferasten.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback