EFIT Lördagen 23/9 -06


08.00 Vaknar och tar medicinen som känns som ett ägg i munnen,
de är alldeles för stora och svåra att svälja!
8

09.00 Frukost som består av pastrami, senapsskinka, parma, mjölk,
ägg, tomat, kaffe och päron! Dagens EFIT kommer till stor del att handla om mat.
Tänkte att det kanske kan vara roligt att se att det går att äta god
GI mat som inte alls är besvärligt att göra ordning!
Psssst, lägg märke till min kaffemugg :-)   Brynäs IF såklart!
9

10.00 Dax att bädda sängen mu kanske................
10

11.00 Stefan har börjat lägga in nya golvet i hallen, trist jobb!
11

12.00 Sätter mig i soffan och tittar i nya nummret av Husvagn & Camping
som damp ner i brevlådan tidigare i veckan.
12

13.00 Lunch beståendes av tonfisksallad med majonäs, äkta sådan!
13

14.00 TV pucken på tv:n, semifinal mellan Gästrikland & Göteborg!
Nästan som Brynäs- Frölunda :-)
Skoj att se eftersom det finns killar i laget som jag haft på förskolan
uppe i Gävle när de var små!
14

15.00 Jag har börjat förbereda middagen lite smått,
en coleslaw som ska stå i kylen några timmar innan servering!
Denna boken är numera min "bibel", mycket inspiration
och kunskap finns där att hämta!
15

16.00 På väg till.....................
16

17.00................Bäckebol för att köpa nytt blad till sticksågen.
Men här har vi hunnit göra det och är på väg till................
17

17.30.....................Kungälv för att titta utvändigt på det här huset!
Vilket kanonläge, utsikt över Nordre Älv, nära centrum och
kommunikationer!  Den visningen ska vi absolut gå på!
17.30

18.00 Tänkte vi skulle hyra en film till ikväll!
Den nya serien Poliser var vissa scener inspelad precis här utanför!
18

19.00 Förrätt som består av avocado, creme fraich, kräftstjärtar och rödlök!
19

19.30 Varmrätten, fetaostfyllda köttfärsbiffar med colesaw och
ungsstekta grönsaker, väldans gott.                                                         
Biffarna kan varmt rekommenderas, de är supergoda!
19.30

20.30 Nu är det dax för filmen som vi hyrde, Wallanders senaste som
heter luftslottet. Regina Lund och Malin Berghagen medverkar bl a i den.
Myser varje gång det kommer en ny,
jag älskar verkligen dessa svenska thrillers!
Vet ni vad, min mormor heter också Regina Lund och kommer
ifrån Gävle hon också!
20.30

Det får bli kvällens sista foto för idag, resten av kvällen kommer att
tillbringas i älsklingssoffan här hemma     
Nästa EFIT är tisdagen 17 oktober!
                                                                                            


Kommentarer
Postat av: Nette

Härliga EFIT-bilder... Har precis börjat igen med detta... Har haft uppehåll i ca två år... Glömde bort att fota hela tiden kände jag... Hur som helst.. Hade lite svårt att bestämma mig för vilken URL jag skulle skriva. Hemsidan ovan är precis nystartad medan min gamla som slutar på javell på slutet inte är uppdaterad men lever... Men Dig hittade jag genom Aftonbladets blogg-sida.
Ha det gott och lycka till med GI! För mig funkade det inte... Fast jag blandande nog in lite Atkins när jag kände för det också... Nu kör jag Viktklubb istället och ska så göra ett år framöver tänkte jag.

Postat av: leila

hej, är här o kollar dina efitkort. God mat såg jag :) själv så började jag med GI kost men lyckades inte så bra, nu kör jag lite GI. försöker tänka mer på det sen har jag ju hälsa och friskvård varje vecka i Stegen där jag går, där lär jag mig mycket. Jag glömde efit även fast Monika påmint mig, inge kul. jag är lite tråkig just nu med att hälsa på då jag har för lite ork och tid samtidigt som jag ordnar upp min sida med sökvägar mm, men jag har inte glömt dig, jag kommer tillbaka, kram lela

2006-09-26 @ 13:49:03
URL: http://ladyley.se
Postat av: Micke

Mycket mat var det allt! *s*

Men sängen eran, den ser ut som min... IKEA?

2006-10-01 @ 23:16:52
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback