Thailand

Snart skiter jag i detta med GI, fattar inte vad jag gör för fel!
Stefan går som sagt bara ner medans jag stannat helt och hållet verkar det som.
Tror att jag kanske inte fattat detta med alla de olika fetter som finns,  mättat och
enkelomättat, men även om jag inte har fattat rätt så är det isåfall konstigt att
Stefan ändå går ner!  Funderar allvarligt på att kontakta en dietist för att få råd.
Eller åtminstonde få veta varför Stefan minskar och jag nästan stannat av helt nu.

Läste i Piaslottas blogg i går att hennes dotter ska till Thailand i vinter som så många andra.
Malin du har ju också kompisar som ska dit och fira jul/nyår läste jag..................avis?
Jag började för några veckor sedan läsa en blogg som en svensk kille bosatt i Bangkok
skriver. Han är gift med en kvinna där och har 3 barn tillsammans med henne, den
är ruskigt intressant att läsa, från ett helt annat perspektiv än det man får som turist.
Jag själv har "backat" och läst allt han skrivit, känns extra skoj nu när man börjar känna
längtan till avresa. Tidigare har det varit så avlägset men nu har vi till och med bestämt oss
för vilket hotel vi ska ha de först nätterna i just Bangkok, ska boka på Internet någon dag med lite tid över, måste kolla när vi kommer fram först! Älskar den staden verkligen!
Den puls som finns där har jag sällan känt i någon annan stad på samma sätt.
Efter att ha tillbringat några dygn där är det underbart att spänna på ryggsäcken för att
ta sig vidare till någon ö för att sola och bada
Länken till Nilles Thailands blogg hittar du till höger i min meny bland alla andra bloggare.
Om du skriver något inlägg i Nilles blogg så svarar han i sin egen blogg, kan vara
bra att veta kanske.
En annan blogg om just Thailand men från ett lite "yngre perspektiv" är denna
http://tigerspice.blogg.se/  , jag själv är alldeles för gammal för att ha behållning av den.
Men hade det varit för en sisådär 20 år sedan har jag säkert tyckt att den var toppenbra!
En svensk tjej från Göteborg (tror jag) som skriver denna.

Vi åker i slutet på januari tillsammans med Åsa, Kjell, Kjells dotter Pia och hennes
pojkvän Mikael! Ska vara borta i 3 veckor som med all säkerhet kommer kännas
alldeles för kort när vi väl är där. Älskar att resa med ryggsäck men det är svårt att
få tiden att räcka till, men behöver så mycket mer tid då mot när man reser charterresa.
Då är du ju på samma ställe hela tiden och jag lovar, på 3 veckor hinner du tröttna
på ett och samma ställe! Sen är det på det viset att vi har inte just så mycket mer bestämt
än att vi ska vara i Bangkok de första 2 dygnen, sen reser vi nog söderut någonstanns,
med tåg eller flyg, det får vi se då.
Flyg är ju så mycket snabbare men med tåg eller buss ser man  så mycket mer,
känns skönt att inte ha bokat in så mycket innan, att ha lite utrymme för vad man
känner för just då när man är på plats!
Ja ja, vi får väl se hur det blir, längtar gör jag just nu iallafall 

Just ja, måste ju tala om så otroligt stolt jag är just nu över att vara Brynäsare,
ligger ju 2:a i tabellen, inte illa vill jag mena!!

Kommentarer
Postat av: Pia lotta

Jaså det blir av till Thailand.. min dotter med familj ska ju oxså vara borta i 3 veckor över hela jul/Nyårshelgen. De har varit där ett antal gånger och bara älskar det. Just det året då katastrofen med flodvågen var så var de inte där.. konstigt för de skulle till samma ställe där det var som värst, men av någon anledning blev det inte av..
Tur det.
Du måste haja dej lilla vän.. snart rasar kilona på dej oxså. Drick alltid ett glas Äppelcidervinäger före maten och direkt då du går upp på morgonen.. sätter fart på förbränningen..
Ha de gott kram

Postat av: Malin

Avis är bara förnamnet.. Sen fick ju Sanna som boka nu i veckan så bra pris.. 7500 o hon ska va borta en månad.. Fast utan hotell o så då.. Men i alla fall!! Får spara till nästa vinter istället :)

2006-10-10 @ 20:52:41
Postat av: Nille

Hejsan Carina och tack för dina kommentarer. Det uppmuntrar till mer.

Eftersom du har andra vänner som åker till Thailand (som jag kan se) så måste jag ju rekomendera min bloggkollegas blogg som är ovärderlig för den som tänker turista här, framför allt. www.bkkguava.com tror jag det var. Han skriver en massa skoj om Thailand han med

Ha det bra så hörs vi på bloggen!

2006-10-11 @ 02:22:26
URL: http://www.uddman.nu/blog/niclas/
Postat av: Monica

Nu tror jag alla ska till Thailand. Min väninna och hennes familj åker dit i början av februari i tre veckor. Skulle gärna åka dit själv, men då måste jag först få bort flygskräcken och ett heltidsjobb till....visst låter det troligt att jag kommer iväg *s*

Kram

2006-10-11 @ 11:08:31
URL: http://mjsson.com
Postat av: Tina

*avundsjuk* fast jag planerar ju oxå Thailand eller en västindienkryssning när jag fyller 50 men om allt ska fortsätta gå sönder här så lär jag inte få ihop till det :(
Kram

2006-10-11 @ 12:00:22
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Pia lotta

Hoppas du fick mailet ..
Ha de gott.. kram

2006-10-11 @ 14:26:36
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Micke

Jag säger som alla andra.. ska varenda kotte till Thailand? Jaja, inte ett dugg avis näää.. NÄÄ ;)

Brynäs 2:a? - tyckte jag såg Modo jag på den platsen ;) BRynäs är ju bara 4:a ju.. haha, skrattade också gott om dina ord om sillstryparna och jag kan bara tänka mig hur hockeyjargongen går hemma hos er *s*

Hejhopp!

2006-10-11 @ 15:55:18
URL: http://kludd.se
Postat av: Britt-Marie/Malee

Följde ditt spår från Nilles blogg som jag brukar läsa ibland. Jag gillar ditt sätt att skriva och det är kul att kika in i andras verkligheter :-) Kika in i min du också, vardagsliv på Phuket. Hoppas ni får en underbar semester i mitt andra hemland - det är svårt att inte ha det! Hej från värmen,

2006-11-01 @ 05:57:27
URL: http://thailandsmalee.travelblogg.se/
Postat av: Maria Arnehed

Tycker om det du skrivit! Spännande att se lite fina grejer och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-09-23 @ 11:50:07
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/krabi/
Postat av: Lovisa

Tycker om det du skrev! Kul att se en del schyssta saker och inte bara det generella grejerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-12-02 @ 14:55:49
URL: http://jade.se/reseguide

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback