Studiedag på Kristinedal

Så har vi haft ännu en studiedag här i Örgryte statsdelsnämnd.
Denna handlade för en gångs skull inte om IUP som de 4 sista har gjort.
Den här dagen var avsedd för oss själva, bara för oss själva!
Temat för dagen var Hälsa, och rörelse är grunden till god hälsa!
Började dagen men mingel och fika, därefter pratade vår stadsdelschef
Tomas Kollberg till oss, talde i stort sätt om hur duktiga vi är inom förskolan :-)
Därfter var det en kort presentation hur dagen skulle fortsätta med lunch m.m.
För några veckor sedan fick vi välja en aktivitet som vi ville prova på,
jag testade stavgång eftersom jag har oanvända stavar ligger i vagnen som
skulle behöva användas.
Det var ju jätteskoj, svårt att få in takten i början bara!
Hela dagen har vi tillbringat på
Kristinedal (fotot) som är ett stort träningscenter.
Fick även fribiljetter som kan användas vid senare tillfälle.
Yoga är jag sugen på, någon som provat kanske?
Studiedag

Efter våra aktiviteter var det dax för duschning före lunchen som bestod av
marinerad kyckling, pastasallad, blandad sallad, majs, jordnötter, mango chutney,
dressing, bröd/smör, dryck och kaffe, perfekt GI mat för mig, bara att låta
bli att ta pastasalladen så var det ju anpassat.
Efter lunchen var det då dax för dagens föreläsning, en kvinna vid namn
Lena Brorsson-Alminger som kan tituleras friskvårdare, långdistanslöpare,
hälsorådgivare, författare, föredragshållare m.m.
Jag har under dagen konstaterat att jag rör mig alldeles för lite numera.
Vartefter hon pratade om löpning så blev jag mer och mer sugen att börja
springa igen jag också.
Sprang mycket förr under tiden jag bodde i Gävle, jätteskoj och skönt om
man sätter upp några mål för sig själv, vårruset och tjejmilen hade jag
som mina egna mål. Tänk, man kanske skulle börja igen........trotsa kroppen
litegranna ???
Jag är långt ifrån ensam om att röra mig för lite, endast 7% av Sveriges
befolkning tränar regelbundet, lägre siffra än jag trodde.
Får väl börja med att traska med stavarna och se hur det känns,
sen får vi väl se om jag ökar på med löpning också, för visst behöver jag!

Kommentarer
Postat av: Pia lotta

* Det där med stavgång har jag oxså testat.. säjer som du att bara man gått in takten så gick det kalas. Om du har stavar hemma så absolut.. ut o gå med dom. Bra för mycket och ett sällskap på färden. Det där med olika träningar.. ja du inte för mej cyklar hellre och det är en form av träning oxså. Glöm inte att få i dej lite av de där kolhydraterna oxså.. var snack om det på Malous program härom dagen.. de är så viktiga.
Ha de.. karmkram från ett kylslaget Skåne med vantar på idag.

Postat av: Pialill

Jag är en latmask...
Mina hundpromenader får räcka som motion. Det blir ju en fyra fem vändor per dag. Inte i speciell rask takt, eftersom vovven är gammal. Men man får ju frisk luft och rör på sig iallafall. ;-)
Kram och ha det gott.

2006-10-31 @ 08:55:09
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: Monica

Yoga tror jag är bra på många sätt - jag har aldrig testat men en f.d. jobbatkompis höll på mycket med det. Hon var även till Indien på kurser. Mina stavar används alldeles för sällan och mitt dåliga samvete växer. men ska jag nu sluta röka så blir det nog att jag måste röra mig mer om jag inte vill gå upp en massa kilon!
Kram

2006-10-31 @ 20:58:18
URL: http://mjsson.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback