Rosa Bandet

Ikväll tittar jag på rosa bandet galan!
Har inte riktigt fattat att det är så många unga tjejer som drabbas av bröstcancer
som det ju faktiskt är!
Tror vi alla känner någon som fått beskedet att de har bröstcancer,
jag har några stycken omkring mig som fått veta att de drabbats.
För dessa kvinnor har det gått bra, bra på så vis att de har överlevt men
fått tagit bort ett bröst för att klara av sjukdomen.
Jag har just ringt in en liten slant, något vill jag göra för att hjälpa
till med pengar till forskningen känner jag!

Annars har här inte hänt mycket ikväll, har ändrat lite på min hemsida
som jag ju borde gjort för länge sedan.
Har inte haft ork till något, vet inte, jag har ont i magen ikväll som jag
inte haft på evigheter, kanske har jag ätit något olämpligt.
Jag som varit bra så länge sen jag ändrade min kost.
Kost var det, har gått upp ett helt kg, kanske det beror på att jag har mens,
gick upp lite i vikt förra månaden när jag hade mens också.
Tycker att jag har stått stilla länge nu, har inte hänt mycket alls, förra veckan
vägde jag 70,1, tänkte att jag skulle krypa under 70-strecket denna veckan men
så verkar det ju inte bli tyvärr.
Men jag skyndar långsamt, har inte alls brått, viktigast är att magen känns okey igen!

Också vann Brynäs mot Mora ikväll, de är bra nu, väldigt bra! 

Kommentarer
Postat av: Pia lotta

Ja du Carina visst ska du se det går så bra så bra.. du går sakta men säkert mot ditt mål ska du se. Måste kolla in på din hemsida nu igen då. Spännande..
Rosa bandet.. såg oxså lite på det där.. har oxså sänt in lite pengar där vid olika tillfällen.. det borde alla göra.. massor är drabbade och inte vet vi något om vår framtid.
Kramkram

Postat av: Pialill

Jag tittade lite jag med, och självklart stödjer jag forskningen. Har ingen i min direkta närhet som är drabbad av bröstcancer, men jag vet några som är drabbade. Cancer är en jäkla skitsjukdom.

Hoppas magen är bättre idag....
Kramkram.

2006-11-01 @ 09:10:36
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: Nettan

Hej! Är nu hemma igen efter två härliga dagar i Ullared.Första gången på alla år som jag har behövt köat för att komma in på måndagen, men det var bara ca 15-20 min... På tisdagen var jag där vid 7 och det var nästan TOMT! Så himla skönt. Så nu är man några tusen fattigare igen men med massor av nya saker istället :)
Ja, du bröstcancer... skall faktiskt och göra mammografi idag kl 11, har konstiga knölar i höger armhåla :(, tror visserligen inte att det är någon fara men lika bra att kolla upp det.Skall senare under dagen/kvällen även blogga om resan och även lägga in lite foton, så det kommer... Ha det bra i ovädret!Kramisar Nettan

2006-11-01 @ 09:18:51
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Tina

Ja cancer är ett elände. Tyvärr finns det så mycket forskning jag skulle vilja stödja. Blir jag miljonär nångång så ska den största delen fördelas på just forskning av olika slag.
Det är väl så att det man drabbas av i sin närhet dit går pengarna i första hand. För egen del så är det alzheimers, har aldrig sett nåt värre än när min pappa sakta men säkert försvann från omvärlden först hjärnan sen kroppen.
Kram

2006-11-01 @ 10:37:24
URL: http://www.calypsodesign.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback