Resekassa

Glömde skriva och berätta igår att "mitt" jobb vann en namntävling igår!
Så här är det, hela Örgryte statsdelsnämnd är med i en tävling som heter steget!
Alla har fått varsinn stegräknare så det hela går ut på att samla på sig så  många
steg som möjligt under några månader framåt nu.
Alla lag skulle hitta på något lämpligt namn, vårt namn blev "Ett Gått Gäng", vet ni vad?
Det vann vi första pris på, vi fick flest röster av alla. Så igår på vårt tisdagsmöte kom
det 2 kvinnor till oss med diplom och tårta.
Högtidligt värre, fotade oss för något reportage som skulle bli i den tidning som ges
ut i just Örgryte!.....................tror att det e en liten utgåva, så några kändis lär vi inte bli av detta!

Igår skrev jag ju om Thailand och Nilles blogg, han har idag skrivit i min blogg och tipsat
om ännu en blogg, också en svensk kille (Johan) bosatt i Bangkok som enl Nille ger många
goa Thailandstips, kan vara värt att ta sig en titt på om man har planer på en resa just dit.
http://bkkguava.com/om-guavajuice/
Har som hastigast kikat in och den verkar också spännande att följa om man vill veta
lite mer hur det är att leva och bo i Thailand.
Igår skrev jag "avis" någonstanns i inlägget, måste bara tala om att det bara var
riktat till Malin, min systerdotter vars kompisar reser iväg över jul/nyår, Malin
stannar snällt hemma och unnar dem till 100% att resa iväg och ha skoj :-)
Den resa vi ska göra i januari började egentligen redan för 2 år sedan.
Jag, Stefan, Kjell och Åsa har ett gemensamt resekonto där vi sätter in en viss summa
pengar varje månad. Det plus att vi spelar trav varannan vecka för 100:-, eventuella
vinstpengar har också satts in på samma konto, superbra.
Nu har vi pengar till en resa utan att vi tänkt på att vi sparat till den, kan rekommenderas
att göra på det viset, lättare om man har ett mål.
Sen är det kul på våra "reseträffar", äta/dricka gott och planera lite vad pengarna
ska gå till. Från början pratade vi om en båtresa till England härifrån Göteborg,
så blev det alltså inte, Thailand är ju så mycket mysigare att resa till !  
Sen när Kjells dotter Pia med pojkvän fick höra talas om resan så ville de också följa
med, så nu är vi 6 pers som reser tillsammans under 3 veckor.
Kan tala om att de vinstpengar som vi satt in är inte mycket, 7 rätt en gång som gav 6000:-
men annars är det bara småpengar vi fått in.
Just ja, 1 gång skrapade vi fram 1000:- på triss också som vi fick x2 på, 2000:- alltså.

Nu ska jag stöka runt i köket, jo det blir GI anpassad mat idag också, så lätt ger jag inte
upp även om jag var irriterad igår, irriterad och frustrerad!
Citerar här Fredrik Paulun som är GI expert:
 Vi har alla olika förutsättningar för att minska i vikt, 0,5-1 kg i veckan är lagom takt för att få en varaktig viktminskning. Att din man tappar mer är inte så konstigt. Män har högre energiförbrukning än kvinnor och det brukar vara lättare för dem att tappa vikt. Säkert har naturen gjort det svårare för kvinnor att bli av med sina fettdepåer eftersom de är viktiga vid en eventuell graviditet.
Så, nu är det med nytt hopp jag fortsätter, omelett med grönsaker och skinka/ost i, gottigt!  


Kommentarer
Postat av: Monica

Jag och tjejerna som var här i lördags gör så nu - spelar gemensamt lotto. Vi hoppas så klart på lite vinst så vi kan göra en resa eller något annat kul tillsammans....man vet ju aldrig.

Kram

Postat av: Pialill

Grattis till vinsten i namntävlingen. :-)

Omelett med grönsaker låter nyttigt. Här blev det pizza. Med oxfile och bearnaissås. Det var sparris också, så lite nyttigt kanske det var iallafall..hihi.
Kram och go´kväll.

2006-10-11 @ 20:59:33
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: Pia lotta

Ja va kul att Monika och Pia-Lill har hittat in till dej oxså ..
Grattis till vinsten och vad ni ska ha kul ni 6 på er resa.. tiden springer och snart är det ett faktum och du står där och packar. Kul du hittat killarna med bloggarna.. Någon gång ska väl säkert jag oxså sätta fötterna på Thailänsk mark (kanske)
Fick du mailet från gomorgon nyhetsprogram tro.Det var Malou och om hennes GI.. hon håller ju oxså på.
Kram o nattelinatt

2006-10-11 @ 23:46:47
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Malin

Kolhydrater i en cider? Nej du jag har ingen aning, orkar inte tänka på sånt när jag sveper en sån :-)

2006-10-12 @ 20:57:24
Postat av: Nettan

Grattis till namn vinsten, vilket kanon bra namn ni har kommit på.Det där med stegräknare tror jag hela Sverige har drabbats av, varenda förskola här hemma har sådana och nu har även min mammas jobb fått det och dom servar blommor på företag...
Ja du, det känns jätte kul att få sådan uppskattning som jag fått idag och det sporrar en verkligen att kämpa vidare.Hoppas hoppas att jag har chans att få jobb där sen. Kramisar Nettan

2006-10-12 @ 22:05:03
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Nettan

Men du, varför har du inte skrivit något om DIF - Brynäs ????????? bara undrar *hihihihi*
Kraaaaaaaaaaaam

2006-10-13 @ 00:03:53
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Micke

Härligt namn!
..och grattis till vinsten.

2006-10-13 @ 18:48:59
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback